CITAT (Majjijann @ 25-06-2008, 12:44)

Fasanerna går omkring och skriker överallt. Dag som natt. Plötsligt har man en fasan utanför dörren när man har bråttom till jobbet och inte är de snabba de där flygfäna... Kanske kan de bli ilskna också, jag har aldrig vågat närma mig. De har inte vett att flytta på sig när det kommer bilar heller. Ibland står de ungefär där rådjuren stod och hoppar för att få tag i mina goda vinbär.
Det går väl an nu när fasanerna kommer en och en, värre blir det fram igenom när hela familjen dyker upp. Tio fasaner mellan mig och mitt växthus

Det finns kanske andra som kan fasaner bättre än jag men jag har aldrig hört att de ska vara ilskna av sig. Tjädrar däremot är inte att leka med... vi hade "tama" fasaner när jag var liten, fråga mig inte vart de kom ifrån men de var i vilket fall lika fredliga som höns.
Att det är jobbigt om de står och skriker kan jag förstå.
Själv har jag ett antal råbockar som står och skäller på varandra titt som tätt, men det ljudet går inte att jämföra med när räven skriker utanför fönstret mitt i natten. Då är det till och med så att jag kryper långt ner under täcket och hoppas att det verkligen är en räv och ingen osalig våldnad...

CITAT (vildvittra @ 28-06-2008, 14:17)

kunde inte låta bli att photoshoppa lite

väldigt fin bild innan också

/Nina-som tassar in regelbundet på forumet
Det där blev riktigt, riktigt bra