Full version: Finbesök
Majjijann
Här om kvällen stod de här två och mumsade bland mina vinbärsbuskar.
[attachment=20099:20080618_001___1_.jpg]
mamamaggan
Det var ett fint besök!

De är ju så fina så man kan nästan inte missunna dem lite växter.
pimpim2
Visst är dom vackra, men när dom äter allt man har... Rosenknoppar rose.gif , dom toppar mina rosor också. Äppelträd, dom tar varje blad på mitt nya Åkerö-träd, + att dom toppar varje skott från stammen. Alla blomknoppar försvinner i min trädgård, till och med mina Vidjehortensia har dom ätit upp. Den anses som "rådjurssäker". Kan man inte få dom att gilla det som jag tycker är ogräs? devil.gif
Lars-Olof Arvids
Grattis Majjijann!
Rådjur är fantastiskt vackra djur. Jag hade besök av en fin get igår. Några små såg jag inte, men det kan hon förstås ha haft ändå.

Olle
Majjijann
biggrin.gif

Jag tycker det är jättemysigt att ha dem där. Ibland är det just de här två och ibland bara en vuxen som går där. De får gärna äta på mina vinbärsbuskar, värre är det med de hemska fasanerna thumbdown.gif dem skulle jag bara vilja ha så långt bort som möjligt. Men jag förstår inte hur rådjuren vågar komma till min trädgård. Flera hundra meter över oskyddade åkrar måste de gå. Hoppas bara de klarar sig från alla faror.
Grå
CITAT (Majjijann @ 23-06-2008, 22:16) *
biggrin.gif

Jag tycker det är jättemysigt att ha dem där. Ibland är det just de här två och ibland bara en vuxen som går där. De får gärna äta på mina vinbärsbuskar, värre är det med de hemska fasanerna thumbdown.gif dem skulle jag bara vilja ha så långt bort som möjligt. Men jag förstår inte hur rådjuren vågar komma till min trädgård. Flera hundra meter över oskyddade åkrar måste de gå. Hoppas bara de klarar sig från alla faror.

Ruggigt vacker bild! Prova att photoshopa upp skärpan på den lite och kanske lägga på något filter så att det ser målat ut så kan du rama in den och hänga upp den på väggen. Härlig trädgård!

Vad är det med fasaner? Vad gör de?
Majjijann
thanks.gif Jag kan tyvärr inte skryta med att jag har tagit bilden själv. Och vi äger inte någon kamera, så bilden är tagen av min pojkvän genom fönstret med en mobilkamera, därav skärpan skulle jag gissa...

Jag och sådana där bildredigeringsprogram är inte riktigt vänner, men den som vill får gärna leka med bilden. Bara jag får se resultatet flirting.gif

Fasanerna går omkring och skriker överallt. Dag som natt. Plötsligt har man en fasan utanför dörren när man har bråttom till jobbet och inte är de snabba de där flygfäna... Kanske kan de bli ilskna också, jag har aldrig vågat närma mig. De har inte vett att flytta på sig när det kommer bilar heller. Ibland står de ungefär där rådjuren stod och hoppar för att få tag i mina goda vinbär.
Det går väl an nu när fasanerna kommer en och en, värre blir det fram igenom när hela familjen dyker upp. Tio fasaner mellan mig och mitt växthus thumbdown.gif
skogstroll
jag tycker redan den såg ut som en målning smile.gif
vildvittra
kunde inte låta bli att photoshoppa lite smile.gif väldigt fin bild innan också smile.gif
/Nina-som tassar in regelbundet på forumet
Grå
CITAT (Majjijann @ 25-06-2008, 12:44) *
Fasanerna går omkring och skriker överallt. Dag som natt. Plötsligt har man en fasan utanför dörren när man har bråttom till jobbet och inte är de snabba de där flygfäna... Kanske kan de bli ilskna också, jag har aldrig vågat närma mig. De har inte vett att flytta på sig när det kommer bilar heller. Ibland står de ungefär där rådjuren stod och hoppar för att få tag i mina goda vinbär.
Det går väl an nu när fasanerna kommer en och en, värre blir det fram igenom när hela familjen dyker upp. Tio fasaner mellan mig och mitt växthus thumbdown.gif

Det finns kanske andra som kan fasaner bättre än jag men jag har aldrig hört att de ska vara ilskna av sig. Tjädrar däremot är inte att leka med... vi hade "tama" fasaner när jag var liten, fråga mig inte vart de kom ifrån men de var i vilket fall lika fredliga som höns.
Att det är jobbigt om de står och skriker kan jag förstå.

Själv har jag ett antal råbockar som står och skäller på varandra titt som tätt, men det ljudet går inte att jämföra med när räven skriker utanför fönstret mitt i natten. Då är det till och med så att jag kryper långt ner under täcket och hoppas att det verkligen är en räv och ingen osalig våldnad... wink.gif

CITAT (vildvittra @ 28-06-2008, 14:17) *
kunde inte låta bli att photoshoppa lite smile.gif väldigt fin bild innan också smile.gif
/Nina-som tassar in regelbundet på forumet

Det där blev riktigt, riktigt bra tummenupp.gif
Majjijann
Mmm, fint tummenupp.gif Måste visa fotografen.

*springer iväg*
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon