|
Full version: Gnäll spikar
HeJ! Gick igenom nya inlägg idag kunde konstatera att leva med naturen är inte lätt.Följande djur fick på moppe. Sork, hare, rådjur,gröna larver,ekorrar,katter,sniglar,myggor,flugor och fästingar. jag kanske har glömnt några! Lev med naturen iställe för gnäll!
Skruttis
23-06-2008, 07:48
JAVISST jag är inte bara en gnäll spik utan även en riktig gnällspik. Nu ska jag flytta ut i naturen och bo under en gran, leva på bär, låta sjukdomarna härja och fästingarna gnaga på mitt huvud. Sluta prata och sjung som en fågel, skit i världsekonomin och elände. LEV NATURLIGT!!!!!
*Stintan*
23-06-2008, 08:11
CITAT (Carl @ 23-06-2008, 08:39)  HeJ! Gick igenom nya inlägg idag kunde konstatera att leva med naturen är inte lätt.Följande djur fick på moppe. Sork, hare, rådjur,gröna larver,ekorrar,katter,sniglar,myggor,flugor och fästingar. jag kanske har glömnt några! Lev med naturen iställe för gnäll! Javisst och har man inga djur att gnälla över så kan man alltid gnälla lite på sina medmänniskor
Glöm för allt i världen inte vädret..........det är för varmt.....det är såååå kallt idag.....varför får vi aldrig regn.......tänk att regnet aldrig slutar-vi dränks ju snart. Så snart helgen kommer blir det dåligt väder. Det har minsann varit kanonväder hela veckan.
Kajsa i Arvika
23-06-2008, 10:41
Erik Gadd har också fått sig en känga!! Fast han kanske inte e ett naturligt inslag...
CITAT (Kajsa i Arvika @ 23-06-2008, 11:41)  Erik Gadd har också fått sig en känga!! Fast han kanske inte e ett naturligt inslag...   .... fast han är en riktigt gullplutt. Eller skall man säga Gull Plutt? // Bee, ret sticka
Platinum
23-06-2008, 12:15
Jag kan ju gnälla lite över nackspärr (förkylning i kombination med för mycket fysiskt arbete). Så har listan av gnäll kompletterats med krämpor också
jag vill gnälla över sär skrivningar......  fy så fult det är  apropå gnäll spikar
Det finns ju också en alldeles förträfflig GNÄLLTRÅD
henriks
23-06-2008, 17:48
CITAT (Platinum @ 23-06-2008, 13:15)  Jag kan ju gnälla lite över nackspärr (förkylning i kombination med för mycket fysiskt arbete). Så har listan av gnäll kompletterats med krämpor också  Ja, fysiskt arbete skall man akta sig för, man kan få nackspärr, ryggont och alla möjliga krämpor
Christer i Falköping
23-06-2008, 18:54
Satt och undrade vad det är för spikar Gnäll använder, men inte fick jag reda på det heller, skit också  Edit: sedan stavar jag som en kratta dessutom!
Platinum
23-06-2008, 18:55
CITAT (Christer i Falköping @ 23-06-2008, 19:54)  Satt och undrade vad det är för spikar Gnäll använder, men inte fick jag reda på det heller, skit också  Edit: sedan stavar jag som en kratta dessutom!
Calypso_bulbosa
23-06-2008, 19:22
CITAT (Christer i Falköping @ 23-06-2008, 19:54)  Satt och undrade vad det är för spikar Gnäll använder, men inte fick jag reda på det heller, skit också  Edit: sedan stavar jag som en kratta dessutom!
Ibland kommer det upp trådar med särskrivningar och tokiga stavningar. Vips! börjar det förfasas över hur elaka en del är för att dom gör narr av andra som har svårare för att stava och skriva korrekt. Vad är det här då? Här skrattas det åt och görs narr över en annan medlem som kanske har läs- och skriv-svårigheter?
det är ofta olika synpunkter betraktas som gnäll men var går gränsen egentligen mellan gnäll och konstaterande av fakta - om jag säger att det regnar småpik så gnäller jag inte - det är ett j-a väder i dag på morgonen. Det är att konstatera fakta. Men om jag upprepar mina synpunkter på vädret så där en 8-10 gånger då blir det kanske gnäll eller???
CITAT (Berith @ 24-06-2008, 06:46)  Ibland kommer det upp trådar med särskrivningar och tokiga stavningar. Vips! börjar det förfasas över hur elaka en del är för att dom gör narr av andra som har svårare för att stava och skriva korrekt. Vad är det här då? Här skrattas det åt och görs narr över en annan medlem som kanske har läs- och skriv-svårigheter?  Men det borde du väl veta Berith, att det är ju när det sker på detta sättet som det är helt ok. Det är när man startar en tråd där man talar om att man stör sig på vissa stavfel när de görs medvetet för att det ska se "coolt" ut - det är då hela piketpatrullen kommer in bankar in i skallen på en hur synd det är om alla dyslektiker.
CITAT (Carl @ 23-06-2008, 08:39)  HeJ! Gick igenom nya inlägg idag kunde konstatera att leva med naturen är inte lätt.Följande djur fick på moppe. Sork, hare, rådjur,gröna larver,ekorrar,katter,sniglar,myggor,flugor och fästingar. jag kanske har glömnt några! Lev med naturen iställe för gnäll! Sork, hare, rådjur,gröna larver,ekorrar,katter är djur, sniglar,myggor,flugor och fästingar är insekter.Gnäll,gnäll!!!!!! Det är stora skilnader på dessa grupper. Mera gnäll!!
och idag blåser det....gnäll...gnääällll
Lilla Birka
24-06-2008, 20:43
CITAT (eden @ 24-06-2008, 10:55)  Sork, hare, rådjur,gröna larver,ekorrar,katter är djur, sniglar,myggor,flugor och fästingar är insekter.Gnäll,gnäll!!!!!! Det är stora skilnader på dessa grupper. Mera gnäll!! Ursäkta, men sedan när är sniglar insekter?
Aqvakul
24-06-2008, 20:46
Kommer faktiskt inte på ett enda dugg att gnälla över.....
Biggan_
24-06-2008, 20:53
CITAT (Aqvakul @ 24-06-2008, 21:46)  Kommer faktiskt inte på ett enda dugg att gnälla över.....
Krolliljan
24-06-2008, 20:54
CITAT (Aqvakul @ 24-06-2008, 21:46)  Kommer faktiskt inte på ett enda dugg att gnälla över..... Det är de bästa dagarna tycker jag, när jag inte har ngt att gnälla över.
CITAT (Lilla Birka @ 24-06-2008, 21:43)  Ursäkta, men sedan när är sniglar insekter?  Bara för att kunna gnälla
Christer i Falköping
25-06-2008, 04:15
Nä, snälla. Alla är djur! men vissa är däggdjur som sork, hare ,katter och ekorrar. Larver blir oftast insekter och räknas dit tillsammans med myggor och flugor. Fästingar är kvalster och sniglarna molusker. Liiiiite rätt får det väl vara? Inte för att jag är gnällig eller så Christer.
ALLT ÄR ODLAS FEL!!!! Hade inte småprat funnits, så hade vi fått massor av tid över för annat, som att sova t.ex. Men kan man inte sova, är småprat en välsignelse
Calypso_bulbosa
25-06-2008, 22:11
CITAT (pejori @ 25-06-2008, 22:53)  ALLT ÄR ODLAS FEL!!!! Hade inte småprat funnits, så hade vi fått massor av tid över för annat, som att sova t.ex. 
LIVET ÄR HÄRLIGT;speciellt nu när sommaren är här!
Aqvakul
26-06-2008, 11:54
CITAT (Aqvakul @ 26-06-2008, 12:54)  Javisst, stor kram på dig!  Tack gulledig!
Hi! Observera att detta är en gnäll tråd!! Här ska inte delas ut några kramar skäms  . Fy för glada människor skapa en egen kram tråd om ni orkar!! Kom inte hit och var glada. Det blir snart regn snart!! Det är mindre än ett halvår till julafton och det blir mörkare för varje dag som går! God Jul
Jädra optimister  sommaren är här !vad då sommar jag har inte set någon  eller ja visst !det e det här som kallas den svenska sommaren ! regn och rusk millioner knott och mygg så man inte kan vara ute på kvällen, isflak på vattnet så man inte kan bada osv osv.Det är ju för sjutton katastrof Mvh motti
Att läsa dessa inlägg är som en dag på kontoret. Jag är så glad att jag nu får jobba på distans så jag slipper höra allt gnäll och gnyyyyyl. Pius
Jo då visst är man bra på att gnälla !det är visst också typiskt för Svenskar vi är ju så jäkla förgrämda och torra sägs det  man kanske skulle starta en ny tråd där man får vara oförskämt positiv till till varon och tycka att varje dag är en gåva !visst skulle det vara hemskt  Det är ju så härligt att få vara gnällspik Mvh motti
Hi! Vissa har svårt att lära sig  Jag skall inte nämna några namn. Det tycker jag är att ta i! Jag kan bara antyda att första delen av namnet kommer det mycket av en normal sommar. Andra delen ska vi inte ha i denna tråd!! Det är inte Motti jag tänker på.
Platinum
26-06-2008, 14:46
CITAT (Carl @ 26-06-2008, 15:40)  Hi! Vissa har svårt att lära sig  Jag skall inte nämna några namn. Det tycker jag är att ta i! Jag kan bara antyda att första delen av namnet kommer det mycket av en normal sommar. Andra delen ska vi inte ha i denna tråd!! Det är inte Motti jag tänker på. Ja alltid retar det nån de där små vänliga kommentarerna.
skogstroll
26-06-2008, 14:47
jag vill gnälla över att det heter "gnällspikar" och inte "gnäll spikar" hahaaa
Ja man får inte bara assosiationer till sommaren ! man får ju ont i magen av allt gulledejande hoss vissa här  Nej fram för gnällspikarna  Vi äger Motti
skogstroll
26-06-2008, 14:53
jaa åsså vill jag gnälla över busstrejken... jag kommer ju att bli tvungen att va inne på Odla dagarna i ända
Om du körde bussen själv så slapp du ju att bli ihjältråkad på Odla
Aqvakul
26-06-2008, 14:59
Snön vräker ner, tiddilipom allt mer ju mer, tiddilipom allt mer ju mer, tiddilipom det snöar I mina tår, tiddilipom känns kylan svår, tiddilipom men nästa vår, tiddilipom det töar....
Det var en väldigt trevlig sång för gnällspikar  riktigt vacker må jag säga
Hi! Det verkar som aqvakul försöker iaf. Men passar tiddilipom i en gnäll tråd knappast. tiddilipom tiddilipom tiddilipom låter fånigt! snön vräker ner låter bra om det är sommar!
skogstroll
26-06-2008, 15:27
CITAT (Motti @ 26-06-2008, 15:55)  Om du körde bussen själv så slapp du ju att bli ihjältråkad på Odla  ja det är bara att bita ihop och surfa på hehe
henriks
26-06-2008, 21:12
Här skall gnällas: Jag har en hel jävla dag kvar att arbeta innan jag går på semester! Dessutom blir det nog en riktigt jäklig dag som avslutning på en otroligt jobbig sista vecka på denna görtröttsamma försommar. Känns som om jag har jobb kvar att göra som skulle räcka i minst en vecka, så vi får väl se hur det går... :-( edit: och så stavar jag som en kratta också - kan tydligen inte ens svära utan att stava fel!
Aqvakul
26-06-2008, 22:25
Nostalgia
27-06-2008, 11:20
CITAT (Carl @ 27-06-2008, 09:34)  Hi! Får inte upp din bild Uuuuuu vad trött jag blir, du måste ju gå in på Kramasmer.se först såklart
CITAT (skogstroll @ 26-06-2008, 15:47)  jag vill gnälla över att det heter "gnällspikar" och inte "gnäll spikar" hahaaa men  ....och jag som trodde att Gnäll spikar. Spikar brädor eller nåt.....
Hi! Kul att se att det fanns gnäll forum www.gnallspik.se. Inte så speciellt aktivt forum. Tror att odla har mer gnälliga. Alla som odlar gnäller hör på bönderna bara.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|