Navigo
jag köpte en änglatrumpetstickling i våras som nu har växt sig stor och förgrenat sig bra på flera ställen. För några veckor sedan såg jag något som såg ut som en liten knopp. Inget har dock hänt med den och inga blommor verkar vara på väg. När är det egentligen dags för den att blomma? Det kanske inte blir något i år på min? Jag vattnar och göder och den står soligt. Dock har det vid 2 tillfällen brytits av 2 stora grenar, utan att jag vet hur det gått till har det på morgonen legat avbrutet i krukan. Läste att änglatrumpeten kan ha tvestjärtar, kan det vara de som har "ätit" av kvistarna? Äter de blomknoppar också?
Irene_L
Tvestjärtar brukar inte äte av grenarna...dom brukar äta runda hål i bladen. Som tur är brukar dom låta bli blommorna. Mina änglatrumpeter brukar blomma i slutet av juli och tills jag tar in dom för frosten.
Navigo
Då är det alldeles för tidigt än då att ge upp hoppet om blommor. Grenarna kanske har gått av för att de blev för tunga?
Alexander-VG-zon3
beror lite på hur man sköter den innan alltså när man börja väcka den ur vilan och börjar låta den växa m.m ,, men är det en varm sommar så kan dom börja redan i maj-juni och tills frosten kommer .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon