Åsa zon 6
Jag har nu slitit lös den sista brädan från vår gamla uteplats. sweatingbullets.gif Det blev ju en rätt stor brädhög och frågan är om jag kan använda den till att bygga en trädgårdskompost. Tryckimpregnerat virke är ju inte så trevligt, men den här trallen har legat ute i minst 10 år, säkert ännu längre. Hur mycket gift kan finnas kvar? Går det att klä insidan med någonting (plast?) så jorden inte ligger mot träet? g.gif Det känns lite onödigt att slänga bort så mycket virke för att sedan köpa nytt och bygga av. Har någon några idéer? sos.gif
hjärtegull
Jag har använt gamla tryckimpregnerade brädor från ett rivet hus till att bygga en jordgubbslåda, drivbänk och en jättekruka. Jag tog stora svarta sopsäckar och häftade fast på insidan av byggnationerna, egentligen inte för att skydda växterna från ev. gift eller så, utan mest för att träet inte skulle bli förstört, och för att det inte skulle läcka vatten och jord överallt.

Så bygg på du tror jag : ) Det är ju rätt snyggt med lite äldre brädor och sånt i byggnadsverk också.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon