Full version: Vit bergvallmo
Anki V
Jag tror det blev ett 10-tal frösådda plantor som jag satte ut i fjol. Två stycken grävde jag upp och gav bort. I våras så hade 4 plantor överlevt vintern och nu blommar de så vackert.

Två av plantorna har missbildade blomknoppar som inte kommer att slå ut…men två blommar just nu och de är…….

Ja just det, de är blå. Även de missbildade knopparna skulle ha blivit blå. g.gif

[attachment=20146:vit_Large_.jpg]

"Voffor gör di på detta viset?" dunno.gif

Jag har ju sett i malin72:s blogg att den planta hon fick var vit!

/Anki
Helen i Piteå Zon 5
Jag har aldrig fått blå Bergvallmon av frön från den vita... men däremot så har det hänt att då jag frösått Meconopsis betonicifolia har någon enstaka planta blivit vit..... Du kanske hade fått fel frön?
Anki V
Fel frön! rotfl.gif

Jag vet inte om ni kommer ihåg de där oidentifierade plantorna som kom upp ur min ”vita bergvallmosådd” i fjol. Margit hjälpte mig i alla fall att reklamera fröpåsen till Jelitto och de var de här som kom som utbyte. confused.gif

I fjol sådde jag inga blå av den enkla anledningen att jag inte hade några frön. I år har jag sått av både av den vita och den blå så nästa år kanske någon enstaka blir vit……Den Malin72 fick var i alla fall rätt färg. laugh.gif

/Anki
Helen i Piteå Zon 5
Oj då! Då får jag/vi hålla tummarna på att du äntligen får en vit Bergvallmo yes.gif Du får inte vara snäll och dela med dig av plantorna förrän du ser vilken fär vallmon får biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon