Full version: Hansaland
Kajsa

Hansaland fotad idag, jag vill gärna slå ett slag för denna ros, alltid frisk och blommar hela sommaren och hösten, blanka blad. En Kordes ros från 1994, rugosahybrid. I år 2 m hög, klarar zon 5, tomteröd.
Sussie F-Flower
Ser väldigt vacker ut! wub.gif
tummenupp.gif
Christina i Taxinge~
Den är som en bokmärkesros vissa år - mycket förtjust i denna friska ros!

Enda nackdelen - ingen doft.....

Som vanligt har du nästan overkligt vackra rosor på dina bilder, Kajsa!!!!!

renate
Jag håller med Christina,du har väldigt vackra rosor......fast....tomteröd och utan doft???????????????njääääääää det vet de katten om jag är sugen på den.Jag älskar rosor med doft.Men som tur är vi olika.
Anki V
Hos mig blir Hansaland mer åt det hallonröda hållet. En i mitt tycke fantastisk fin färg och jag gillar det där lite ”lösa”

Tyvärr så klarade den inte våren i år (tredje året). Det enda som levde var ympunderlaget.

Nu tror jag i och för sig att det var en ”dålig” ros jag fick för den var inte speciellt frodig förra året heller. Den är i alla fall ersatt med en likadan som sattes ännu djupare och jag hoppas på bättre tur med denna.

/Anki
Kajsa
Hoppas ditt nya ex. tar sig bättre Anki, den borde väl klara sig i din zon, här fryser den inte ner ett dugg. Doften är inte hela världen om dom andra egenskaperna är så bra, jag har massor av andra rosor att köra näsan i.
Anki V
Det kan vara så att jag lurades av den "tidiga våren" och tog bort täcket för tidigt.....En Loui Bugnet som står alldeles intill (rotäkta) verkar också död fast båda visade livstecken tidigt i våras.

Den rotäkta har jag inte helg gett upp ännu.....Förra sommaren återuppstod en rotäkta M Centennial i mitten av juli yes.gif

/Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon