Jag köpte för ett par månader sedan en Cordyline Kiwi på Plantagen och har haft jättemycket problem med spinn. Först började jag med att gnugga alla bladen tills jag inte såg en enda rackare mer, sedan sprayade jag den med vatten ofta. När inte det verkade hjälpa gnuggade jag bladen med Pyrex-lösning, sprayade med Pyrex och vattnade med Pyrex. Men efter ett par dagar var den helt nedlusad igen. Nu senast sprayade jag hela växten med jättemycket t-röd utspädd med vatten samt tog bort allt spinn jag såg men bara någon timme senare är det en massa som kryper igen! Det luktar verkligen illa av t-röden men spinnet verkar mest bara gilla det.
Många säger att man ska använda grönsåpa så jag får väl köpa det i veckan. Men jag skulle vilja göra något mer för att verkligen försöka bli av med dem! Provadopinnar - är det något att ha i det här fallet? Tycker man hör så många olika bud. En del säger att Provadopinnar är det enda som hjälper mot spinn, andra säger att det bara hjälper mot löss och inte mot spinn.
Den här hemsidan som säljer Provadoprudukter säger att "verkan mot spinn är otillräcklig" men det kanske bara är för att gardera sig mot missnöjda kunder? Har någon här haft hjälp av dem mot spinn trots allt?