Så här ser det ut på håll:
[attachment=20199:Rosariet.jpg]
För det första hade många rosor betydligt mindre blommor än jag inbillat mig, förmodligen för att man mest ser närbilder.
Exempel: Buff Beauty:
[attachment=20197:Buff_Beauty.jpg]
Blommorna var nog inte mycket mer än 5 centimeter. Det står säkert i alla beskrivningar, men jag har liksom inte tänkt på det.
En ros som var både fin och luktade otroligt gott var Gertrude Jekyll:
[attachment=20198:Gertrude_Jekyll_2.jpg]
Där fanns både Yellow Charles Austin och Graham Thomas och den sistnämnda tyckte jag var klart överlägsen. Vackrare växt och bättre doft. Mycket spännande att kunna jämföra i verkligheten!
Jag såg även Irma och blev ganska imponerad. Hon växte också väldigt vackert, men det kan ha med beskärning att göra. Fast jag tyckte att många av rosorna såg lite si och så ut, ur den aspekten.
Bästa doften, då? Jag gjorde stora utropstecken efter Mme Isaac Pereire som doftade helt gudomligt!! Jag har aldrig hört talas om rosen tidigare, men jag måste nog skaffa mig en sådan.
Största överraskningen för mig var nog att Felicia var så fin

Jag avslutar med en kvällsbild av min Albertine, tagen i min trädgård. Det var i rosariet i Ystad jag såg Albertine för första gången och blev förtjust. Och hittills är hon min finaste ros:
[attachment=20203:Albertine_kväll.jpg]