Full version: Kompostkärl.
Lissas
Tjoho, alla mullexperter !

Har funderingar på att utöka min kompostering av trädgårdsavfall till att även omfatta vad hushållet producerar av mullmöjligheter.

Floran av kärl, buttar och battor som påstår sig vara "marknadsledande" är ju lika vildvuxen som alla experttips i ämnet.

Jisses, man kan vika ner sig för mindre.

Men jag antar att marknaden utvecklas ständigt så min fråga är: vad kör ni med för kärl och fungerar det bra...?
Cilla
Jag kör med Mullbanken sedan 1996 och den har fungerat mycket bra. Som de flesta andra varmkompostbehållare skulle den behöva lite tjockare isolering för att vara aktiv också då det är som kallast.

Jag tycker att en kompostlåda ska
- kunna tömmas lätt och absolut utan att behöva grävas ur uppifrån
- ha minst två fack så att man i ett normalhushåll kan hålla ena facket levande medan det andra efterkomposterar
- vara trevlig att gå till och inte ge äckelkänslor. Många plastbehållare tycker jag blir osmakliga när det blir matskvättar på, medan det för mig känns OK med lite potatisskal på trä.
Lissas
Tack, Cilla.

Håller med Dig - den modellen var ju estetiskt helt OK. Tyvärr förefaller nätet av återförsäljare vara svårt koncentrerat till västra Sverige - men det kanske kan ordnas.

Nu ska jag försjunka i Din hemsida: sedan har jag nog en massa frågor om träd också...

rolleyes.gif
Gunnar
Hej Lissas

Titta in på min hemsida, www.kompostcenter.se. Gå vidare till kompostutrustning och stående behållare. Där hittar du åtminstone tre mycket bra komposter: Biokub, Cipax och Mullbanken. Sen får du gärna ringa 08-655 07 50 så ska du få mer komentarer.

Hälsningar Gunnar
Hannele
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=3845

Cilla
Jag fick min Mullbank i födelsedagspresent, och den var inhandlad hos Gunnar på Kompostcenter i Solna. Därefter har jag varit där själv - det är ett roligt ställe att besöka! Liten oas.
Lissas
Tack, alla !

Nu fick jag en hel del att gå på !

rolleyes.gif
Lissas
Men du, Gunnar.

Klen kontakt med Kompostcenters hemsida. Från alla möjliga sökvägar. Har Du komposterat den....?

rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon