Full version: Satsuki Azaleor
Potensai
Hej

Någon som vet var man kan få tag i Satsuki Azaleor i Sverige? Har varit förbi varje handelsträdgård i Stockholmsområdet, Kurume finns undantagsvis, men Satsuki?
Ophelia
Testat att kontakta Svenska Bonsaisällskapet? Eller någon bonsaifrälst person på nätet? Lina Fina på Lina Finas blogg är en person som gillar mycket och bl a bonsai.
Åsa, mälardalen zon 2
+Har du testat att prata med Zetas, de har ju lite mer specialsorter någon av deras leverantörer kanske har det du önskar så de kan ta hem på beställning.

Annars kan man ju lätt handla inom EU numera och Esveld har 4 sorter Satzuki azaleor i webbutiken (Blue Moon, Haruko, Satshiko & Tousen) + jättemånga andra sorters azaleor och rhododendron.

Esvelds webbshop
Potensai
Hej och tack för svaren, jo jag är en frekvent besökare till bonsaisällskapets hemsida, det är till bonsai jag behöver plantorna. Men jag är dock inte intresserad av "färdiga" bonsai utan just moderplator för sticklingsförökning. Jag är sedan i höstas husägare med större odlingsmöjligheter än tidigare, så jag håller på att bygga upp en ny bas av 100tals olika sticklingar av olika arter så jag kan bygga upp min bonsaisamling igen smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon