Full version: För sent att så?
JennieN
Hej på er! Efter att ha varit inne och läst länge, länge så har jag anslutit till klubben jag också. Oj vad inspirerad jag har blivit av att läsa om era pallkrageodlingar. Igår kväll fick jag äntligen ordning på mina kragar som nu står uppställda och fina efter konstens alla regler (tror jag iaf.. ). Jag är nybliven husägare och novis på allt vad trädgård heter men tycket detta verkar riktigt spännande smile.gif . Det jag funderar på nu om det är för sent att så nu confused.gif .. Jag bor i Karlstadtrakten, zon 2-3.

Vad tror ni?
Betty
Hej och välkommen! smile.gif
Det finns en del i grönsaksväg som du fortfarande kan så även om det är lite sent på säsongen. Rucola, plocksallad, rädisor och spenat t.ex.
Sommarblommorna är det tyvärr i senaste laget för att de ska hinna utvecklas, men det är en helt ok tid att så tvååriga blommar och perenner.
Åsa, mälardalen zon 2
Mangold, sockerärtor, någon snabb buskböna, trädgårdsmålla kan också gå bra att så vid denna tid.
JennieN
thanks.gif Tack tack för svaren! Känner mig som ett barn som väntar på julafton när jag går och kikar i mina kragar. Längtar tills det kommer upp nåt smile.gif.
JennieN
Såhär ungefär en månad senare måste jag berätta att mina kragar är fyllda av dill, mangold, spenat, sallad och sockerärtor smile.gif!! Härlig känsla att gå ut och plocka sin egen sallad! Detta ger mersmak inför nästa vår, absolut.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon