tepa
Hej

Hoppas och ber att ni odlaiter kan bekräfta att detta är något jag sått. Och alltså INGET OGRÄS !!!

Hälsn Tepa
Betty
Ser ut som nån sorts vallmo, alla utom den längst nere till höger - den är mest lik en maskros tycker jag...

tepa
Hmm. Betty. Du tror alltså inte att det är ogräs ? Vet inte om det var vallmo jag sådde, men inte var det maskros....

Hälsn Tepa
Betty
Jag har sått både olika vallmosorter OCH maskrosor i år, (rosa maskrosor) tycker dina fröplantor liknar vallmo...

Edit.: (var ut och kollade sådderna...) Mina vallmosorter är mer "fingerflikiga" i bladen, utom de orientaliska - de är håriga... och maskrosorna är mer tandade i kanterna... svårt det här...
tepa
Betty

Förstår ändå inte hur du kan se skillnad på de andra och den längst ner till höger. Det är ju samma planta ? Ändå tur att jag inte rensat bort. Har varit ganska flitig nu i sommar med att rensa....

Hälsn Tepa
Betty
Jaa... du har säkert rätt, det är nog inte nån skillnad, jag tyckte den såg mer tandad ut i kanterna först men när jag tittar igen så är de nog lika allihopa... Hoppas och tror att du får bättre svar i morgon när fler är här på forumet och tittar. smile.gif
grycken
Jag har också sått olika sorters vallmo, på samma ställe. En del ser ut som dina blad. Jag hoppas det är vallmo!
Platinum
Tycker inte det ser ut som maskrosblad, tänker på den gula då.
annagranq
tycker dom liknar stor prästkrage som jag sådde, de såg ut så i ett tidigt stadium och då var dom svåra att skilja ut från storklocka, de var väldigt lika innan de växte till sig, kan det va nån hjälp?
tepa
Hej

Jo, hoppas på stor prästkrage. Det var nämligen såna jag sådde !!! Varför jag frågar är att jag inte kan (vill) tro att det är ogräs. Har nämligen sådant alldeles tillräckligt, och denna variant har inte dykt upp i mina andra land.

Hälsn Tepa
annagranq
har du tom sått stor prästkrage så verkar det helt klart i mina ögon, grattis till ett ickeogräs/anna
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon