Stämmer det verkligen? Har vi nån som bor här? Arma krakar!
Mariann
27-08-2003, 16:06
Ingen snö men jäkligt kallt här
Adri-Anne
27-08-2003, 16:32
Bara 7½ grad, regn igen och iskall nordlig vind. Nu återstår bara att krypa ned i loppbingen och vänta på fimbulvintern. Jag tror jag flytt.
Kajsa
27-08-2003, 16:35
Cyklade hem från stan i nordlig kuling idag och det var till att trampa, cyklar året runt så jag är stark i benen, men det var inte nådigt. Och handskar på händerna, lite tidigt tycker man.
Fialotta
27-08-2003, 16:58
Allt blåser sönder här...blommorna och hammocken fick vi hämta i backen och inte nog med det så regnde det in i bilen på förarsidan så det blev stövlarna på
Vad är detta...förra veckan va det ju sommar Brrr
*Felix matte*
27-08-2003, 17:38
Inte snö i augusti!!! Inte här i norra Lappland i alla fall. Det räcker med blåst, regnskurar och bara 8 plusgrader. Snart går jag i ide och stannar inne till vårsolen visar sig
Betty
27-08-2003, 19:17
Ingen snö i Norrbottens kustland heller! +9 grader, blåst och regnskurar. Har tjudrat min "monster-ängel" så den inte ska tas av vinden!
Hans i Mälardalen
27-08-2003, 20:09
Jag har för vana att cykla de 5 km fram och tillbaka till skolan varje dag året runt oavsett vad det är för väder. Jag säger då det att snö, is och 20 minusgrader det går väl ann men när det blåser kalla, nordliga stormbyar rakt emot än. När man nästan funderar på att kliva av cykeln och gå istället därför att man einrar sig att det skulle gå fortare, då smärtar det. I normala fall brukar de 5 km ta ca 12 min, i nordanvinden tar det istället 25 -30 min.
När jag ändo är igång och skriver så vill jag passa på att uppmana fler som har nära till jobbet att cykla istället för att "bila". Det ger bättre samvete och motion så man bör tänka över saken både en och två gånger innan man tar bilen. Detta gäller främst kontorsfolk som bara sitter inne vid sina datorer.
MvH
Susanne i Linköping
27-08-2003, 20:36
CITAT (maudan @ 27-08-2003, 17:58)
Vad är detta...förra veckan va det ju sommar Brrr
Så sent som igår förmiddag var det sommar! Jag plockade de sista svarta vinbären klädd i t-shirt. Jag vill ha värme!!! (Och mina basilikaplantor med. Okrahinken har fått flytta inomhus.)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.