Tar tacksamt emot info om dessa två...Vet ingenting bara att jag skulle vilja ha de e min trädgård Brudslöja finns väl som flerårig? Vart trivs den?o när kan man plantera? Och liljan, den finns väl som flerårig, trivs vart o kan planteras när?...pinsamt när man inte kan...men, men frågar man inte, får man inget veta
Krolliljan
27-06-2008, 13:26
Det finns några sorter av brudslöja pch alla trivs bäst i full sol. På denna sidan längst ner finns några . Plantskolorna brukar ha. De går bra att plantera nu om du hittar ngn. För mig tar det ett år eller två innan brudslöjan blir riktigt stor och fin. ( Men det kan bero på mig )
Vita liljor kan man ibland hitta i kruka vid denna tiden på t ex Blomsterlandet. Då är det bara att sätta ner dem i jorden. Annars kan du sätta lökar till hösten. Lökarna kan man t ex skicka efter här på Odla.
toni
27-06-2008, 17:31
Åh tack så mkt, då ska jag genast ge mig ut att leta=) Trodde inte de va läge o plantera nåt nu...men liljan då? hur vill den ha de?
Christer i Falköping
27-06-2008, 18:45
Liljan vill helst ha djup mullrik jord. Fast skall jag vara ärlig finns ingen sådan jord i min trädgård och de växer och förökar sig väldigt bra ändå. Jag har väldigt sandig jord. Christer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.