Majjijann
27-06-2008, 12:03
Jag funderar på att lägga heltäckande sisalmatta i mitt nya sovrum. Om vi nu får ändan ur någon gång *drömmer* Tycker det är så skönt att gå barfota på sisal och jag tror det skulle göra myckeet för känslan i rummet.
Någon som har erfarenhet av detta? Positivt, negativt?
Var finns det att köpa? Pris?
Andra tankar eller åsikter?
Biggan_
27-06-2008, 12:17
Nja...är lite anti mot heltäckningsmattor! Visst är det snyggt och mysigt men fy vad dom samlar kvalster och damm! Hur mycket man än dammsuger så tror jag inte man får det riktigt rent. Gäller förstås alla mattor men lösa mattor kan man ju ta ut på vädring.
En länk om..
Sisalmattor
Hej ! Sisal är ett gräs och tål inte vatten om du tex råkar spila ut och inte upptäcker det så möglar det.Annars håller jag med dig att det är vackert!
Mvh Motti
*Stintan*
28-06-2008, 23:11
Jag tycker det är snyggt med sisalmatta men jag gillar inte heltäckningsmattor. Har definitivt tröttnat på sådana.
Majjijann
02-07-2008, 21:21
Jag är inte heller mycket för heltäckningsmattor egentligen. Tänkte att sisal inte är riktigt som de där bruna lurviga från 70-talet som kan svälja en hel hund, utan lite mer ett golv med struktur.
Någon som vet om pris? Om det är för dyrt rasar iden direkt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.