Åsa zon 6
Har monterat ihop sockeln till mitt växthus, Juliana Sunseeker Plus 10 kvm, med nedgjutningsjärn i varje hörn. Men det finns ju två järn till som, om jag har fattat det rätt, ska sitta på långsidorna. Problemet är att dessa järn är böjda i 90 graders vinkel, precis som de i hörnen, men de ska ju sitta på en långsida. Rimligtvis borde ju dessa järn vara platta, eller? Skruvarna jag har kvar (4 stycken, så det borde ju stämma) är mycket längre än de jag satt i hörnen och sticker alltså ut rätt långt. Ska det vara så? confused.gif
Vem mer har satt ihop en sådan här sockel och kan hjälpa mig? Jag missade naturligtvis telefonöppettiden till Willab med en kvart, och nu svara de inte förrän på måndag. sos.gif
ErikG
Det är inget problem, det skall vara så. Var likadant på Euroserres växthus. Du får bättre stabilitet med ett vinklat järn.

Erik
Åsa zon 6
Jaha, där ser man... blush.gif Jag fick lite panik där ett tag. Nu återstår bara de två sista hålen för plintarna. Det är sten, sten, sten! sweatingbullets.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon