Nej jag är till 99.99% säker att det är den rosen har den sen förut.men jag har talat med Flora Linnea..men jag tycker att dom har get mig vaga och konstiga svar

(
har ocå mailat bilder till dom
jag har doftat nästan Alla tider på dygnet + i alla Väderlekar..just för att jag tänkte att det kan vara lite olika..men det är ingen skillnad..Noll doft .
och jag har en som jag köpte förra året och den doftar lika gott som mina andra har gjort.
detta är lite utdrag av det svar jag fick från Flora Linnea
Då rignger jag till Flora Linnea och hör med dom eftersom jag best denna stamrosen av dom förra året..
Då får jag som svar att han hade upplevt det med vissa i år..och sen när jag får ett mail från dom där han säger att han
""talat med kollegor och andra kontakter om att de har upplet liknande och det ger i regel samma svar som jag att det förekomer variationer över en säsong och att den bör dofta så småningom""
Sen mailade jag igen fick då ett nytt svar med bla ..
""han menar att jag får vänta till 2-3 gången den blommar och att doften är en följd av kemiska processer som beror på många saker som sol vind värme..Kommer inte doften kan det bså klart röra sig om en genetisk förändring i rosen ..men det tror han inte""
Jag talade med en trädgårdmästare här på min plantskola och han sa som så .."anntingen doftar en ros eller inte" låter lågiskt...
jag är mycket undrande att jag skall vänta tills den blommat minst 2-3 före man kan säga nått ..Hmmm?????
Vad säger ni ??