eabi
Mina Lovely Pink, rosa ölandstok, har växt och blivit frodiga på två år. Men nu undrar jag om det var så klokt att sätta in en massa vildsmultron mellan plantorna som jag gjorde när jag tyckte att det var så mycket tom jord mellan plantorna. Smultronen som ger mycket goda bär är också otroligt frodiga! Men... tror ni att de kan ta överhanden? De har ju spridit sej med rekordfart och jag är rädd att tokarna kan bli kvävda. Ska jag dra upp medpassagerarna? Någon som vet?
Eva 33c
Jag har svårt att tänka mig att tokarna skulle kvävas av smultron. Jag har under åren grävt upp och flyttat ölandstikar vid flera tillfällen och de har djupgående rötter. Smultron däremot är ju väldigt ytligt växande saker. Speciellt som du säger att dina tokar har etblerat sig bra redan. Men du kan ju hålla lite koll, smultron är ju låtta att ta bort. Kanske ska du hålla lite rent alldeles intill buskarna? Med tiden tror jag ändå att buskran kommer att vinna slaget!
eabi
Ja, jag får nog rensa bort under buskarna och behålla dem som växer på barjorden. Fast nog skär det i hjärtat att riva upp plantorna med så mycket nästanfärdiga bär. Får nog pytsa ner dem någon annan stans i höst sweatingbullets.gif .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon