Hej Jag köpte 3 st. hortensior " Endles summer" förra året och då blommade dom så fint men i år är det inte en enda blomma!! Buskarna växer och trivs dom står i öster läge så det är sol hela förmiddagen. Någon som har ett bra tips?
annkie1
29-06-2008, 18:33
Var bor du i landet ? Det är nog lite för tidigt ännu Ge den några veck till
chatan
01-07-2008, 18:20
Hej Tack för svar Jag bor utanför Borås. Jag har fått uppfattning att Endles summer skall blomma juni-augusti! Det kanske är fel. Det var lite därför vi köpte just den sorten för den långa blomtiden. Men jag får ha lite tålamod med andra ord
Rosmarin
02-07-2008, 13:01
Hur är den planterad? I vilken sorts jord och i vilket läge? Har du gjort något annat med den t.ex beskurit eller behandlat den på annat sätt?
Fru fet
02-07-2008, 14:15
Min Endless blommar inte heller. Den fryser ner till marken varje vinter och kommer igång sent på våren (zon 2-3). Förra året blommade den med en enda liten fjuttig blomma i augusti. Iår har den fått en nytt, soligare läge - den har denna sommar eller möjligen en sommar till på sig att visa vad den går för - annars åker den ut!
Jenny
Skruttis
05-07-2008, 06:44
Det var intressant att höra att det är fler än jag som har problem. Har min planta i full sol hela dagen, står extremt väldränerat och den befinner sig i zon 3. Täckte den i vintras och det var inte särskilt kallt heller men ändå så frös den ner helt. Nu är den bara ett par dm hög och förra året gav den blanka attsingen i att blomma. Väntar mig samma förlopp i år. Vet att det finns personer som lyckas men hur bär ni er åt egentligen?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.