Full version: Granatäpple
Katten-46
[font="Franklin Gothic Medium"][/font][size="4"][/size][color="#800080"][/color]
Hej!
Tidigt i våras sådde jag några frön från ett granatäpple och har nu flera små plantor som är ca 25 cm höga. Jag har ett par grr klippt dem för att de ska förgrena sig. Nu undrar jag om det finns någon på forumet som har planterat granatäpplen och fått frukt på dem och i så fall har tipps till mig på hur jag ska gå tillväga?

biggrin.gif Soliga hälsningar Lisbeth
Alexander-VG-zon3
visst får dom blommor och frukt men det blir ingen bra frukt . är åldern inne och så med rätt skötsel så blommar dom . och blomningen främjas av att den utsätts för nån frost natt och sedan övervintrar kallt runt 0c +5c och torrt ( inte för torrt ) . helst vill den vara ute så mycket det går under vår-sommar-höst-(vinter) och när dom blommar ska dom hållas fuktiga och bara torka ut på ytan .

den är ju lövfällande så den ska ju tappa bladen ute och få nya blad ute .

i en vinterträdgård kan den funka om det är soligt och varmt under sommaren men att den också får lite frost och en kall vintervila .
Katten-46
Tack så jättemcket för svaret. Nu vet jag mycket mer.

Tack Tack!!Lisbeth
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon