Full version: Myror
Blondie
Är det någon som har kommit på ett bättre sätt att få myrorna att flytta från mina pallkragar än kryddnejlika? Jag vill inte gärna döda dem men de börjar driva mig till vansinne...
crazy.gif
HelenN
Salt....är bra...men akta det du sått!
Blondie
Det finns inget kvar av det jag har sått...så försiktig behöver jag inte vara i år. Nästa år ska jag lägga en liten mur av salt runt hela pallkragen. Tack för tipset! smiley_small_hug.gif
KURT
Det är bäst att du lägger över också eftersom de parade myrdrottningarna flyger!
zasil
Tandkräm utspätt med vatten hjälper också
emmsing75
Jag har också problem med myror i mina pallkragar (egentligen i hela trädgården) och villg ärna bli av med dem. Det där med kryddnejlikor, vad är det? Alltså jag vet vad kryddnejlikor är men ska man bara lägga ner några såna i pallkragarna eller är det nåt mer avancerat tricks man måste göra. Annars lät det ju väldigt enkelt, men hur länge håller de då, måste man byta ut dem ofta för att ha kvar effektiviteten?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon