|
Ingrid på Västkusten
27-08-2003, 20:31
Todeloo,
Jag är ute i GOD TID men det är bra att känna till det i förväg :-)
Nån som känner för en träff då? Vi ( d v s kaktusföreningen) ställer troligtvis ut så jag är nog där kanske t o m båda dagarna :-) å det hade varit KUL at träffa lite Odla.nu forumister!
Hälsar ingrid
Monica M zon 4
28-08-2003, 06:03
Var någonstans? Var ligger trädgårdsföreningen? Är det parken mitt i stan med alla rosor? Hittar lite dåligt i Göteborg. Å vilken tid? Låter kul.
Hannele
28-08-2003, 07:51
Ja. http://www.parkochnatur.goteborg.se/prod/p...BE?OpenDocument 20/9 lördag kl.11.00-17.00 -21/9 söndag kl.10.00-16.00 Trädgårds- och skördefest Parken fylls med blommor och grönt. Rådgivning och försäljning av produkter. Linberedning och fårvallning. Tävlingar, barnaktiviteter och underhållning. Entré 20:-. Trädgårds- och årskort gäller
Monica M zon 4
28-08-2003, 09:43
Tack, Hannele. Nån särskild tid och plats vi ska träffas?
cissi i onsala
28-08-2003, 11:17
Har jag tur kan även jag komma med.
Ingrid på Västkusten
28-08-2003, 11:35
Lördag efetrmiddag?
Då kan de som vill hinna gå runt först, de som har längre resväg kan hinna fram :-) En viss faktor är VÄDRET :-) Kan vi inte bestämma lite innan så vi hinner kolla vädret? Det är ju faktiskt September (snart),
Funderar Ingrid
cissi i onsala
28-08-2003, 12:43
Vi hoppas på:  Men man vet ju aldrig. Ingrid kan inte du lägga in ett inlägg några dagar innan det blir dags? Då vet vi ju mer om vädret och vilka som hade tänkt sig att komma. Eftermiddag är bra. Fast jag hade hoppats på att få lite sällskap runt i botan. Kanske inte att vi traskar runt som en "skolklass", men ändå så att man kan byta lite erfarenheter inspirerade av det vi ser.
Hannele
28-08-2003, 13:30
"på att få lite sällskap runt i botan"
Det är långt mellan Botaniska och Trädgårdsföreningen...
Ingrid på Västkusten
28-08-2003, 13:32
Ja det är ju det! Annars kan vi ju ha en träff till i höst/vinter även om det är kanske för långt borta? Julstämning på Liseberg? Julmarknad på Tjolöholm?
Hälsar Ingrid
Hannele
28-08-2003, 14:07
Vad är det för fel på Toftas julmarknad?? Apropå sommar...?
cissi i onsala
28-08-2003, 16:03
Ni har helt rätt, borde inte sitta och skriva när jag har feber, men sängen blir ju trist i längden. Och trädgården är jag för sjuk för, blä när det är varmt och fint idag igen.(fast vattnat mina sådder har jag gjort, det måste erkännas). Trädgårdsförreningen var det, nu har jag koll på det.
Ingrid på Västkusten
29-08-2003, 06:04
Inge fel på Tofta - den är bara okänd *skratt*
Hannele
29-08-2003, 07:20
Okänd...? http://195.100.194.164/sites/tofta/body-ju...julmarknad.html http://www.toftagard.se/tofta/julmarknad/index.shtm Tofta Herrgård från 1500-talet är ju inte så långt från Hisingen, tre mil färjevägen...  Äkta färskt mjukt tunnbröd från Tjörn kan man få köpa!
Louise i Göteborg
29-08-2003, 07:59
Rättning i ledet! September och trägårdsföreningen var det Eftermiddag låter bra, och Cissi jag går gärna runt en stund och tjôtar.
Hannele
15-09-2003, 12:10
Vi får se, om jag ska slunga honung i helgen...?
Har ni ngn enkel färdbeskrivning till BOTAN till mig som inte hittar alls i göteborg.???
Hannele
15-09-2003, 12:16
Vad ska du på Botaniska, om vi ska träffas i Trädgårdsföreningen? Det är 100 m från Centralstationen, Drottningtorget.
Jag undrar var det ligger... För där har jag aldrig varit...
Mitt i smeten och värsta parkeringsplatsnöden.... Nä, det är inte det allra värsta! Ni kommer på E20, förmodar jag? Kör mot centrum, utefter Göta älv. Då kommer ni fram till Centralstationen och ett stort hus med affärer och parkeringsplatser, Nordstan kallat. (Båda dessa har ni på vänster sida.)Där skall ni svänga vänster mot ... äsch, jag kan maila en scannad kartsida och markera med lite linjer och kryss om det inte är nån' annan som har världens bästa vägbeskrivning... Dom håller på och brôtar och skall bygga en tunnel och det ser ut som 17 där....
Hannele
17-09-2003, 10:02
Billigt att parkera på Heden, inte så långt. Finns P-hus i närhet också, andra sidan kanalen. Femmans Varuhus är ganska dyrt att parkera i.
Louise i Göteborg
17-09-2003, 13:33
Man kan parkera på Gamla Ullevi, alldeles granne med trägårdsföreningen.
Hannele
17-09-2003, 14:13
Man kan parkera på Polhemsplatsen, alldeles granne med Trädgårdsföreningen. Karta: http://www.hotel-robinson.se/map.htm
CITAT (Hannele @ 28-08-2003, 15:07) Vad är det för fel på Toftas julmarknad?? Apropå sommar...? Aldrig varit på Tofta... vaddå färjevägs???? Jag kanske dyker upp i Trädgårdsföreningen och även på liseberg i sinom tid!
Hej Ingrid , Det låter trevligt, skriv bara ut tiden och ex var
Ha det
cissi i onsala
18-09-2003, 10:23
gbg stad parkeringsinfoHär får ni en länkt om parkering i göteborg, alla regler och alla p-platser, tror säkert det finns någon form av karta där trädgårdsförreningen syns. P-platser finns för övrigt under nya ullevi, lätt om man kommer från E6 och inte vill fastna i trafiken inne i stan. Gångavståndet till trädgårdsförreningen är inte heller långt. Hur känner man igen varandra, träffas vi på något speciellt ställe?
Ingrid på Västkusten
18-09-2003, 19:33
Todeloo,
Vad sägs om 1200 där vi står? Kaktusföreningen? Eller annan tid - annan plats men det bör vara på insidan i alla fall :-))))
Glada hälsningar ifrån Ingrid
Gossen Ruda
18-09-2003, 20:11
Funderar på saken men gör som Orsa kompani: lôvar inget bestämt. Har ett hus som skall målas och en mage som är tjurig ibland.
YYYYYYYL! Kan inte komma redan till tolv! Det skall komma folk och hämta en liten kattbebis hos oss på förmiddan och då är ser en fördel att vara hemma! Sen skall jag lämna en annan kattbebis hos en tjej i Gbg. Kan väl vara på Trägårn' vid halvtvåtiden... Är det någon kvar då... ? Eller blir jag alldeles ensam...
SOLVEIG
18-09-2003, 20:39
Hej Ingrid och alla andra mullvadar! Vad kul det låter med en "träff", har vi nejlika synligt eller? Skall absolut försöka komma, svamparna i skogen får växa till sig! SOLVEIG.
Hannele
19-09-2003, 07:00
Bilfri innerstad lördag den 20:e september! Men de P-platser vi nämnt, lär funka.
cissi i onsala
19-09-2003, 08:43
Jag tänkte ta med mig familjen och den är inte den snabbaste en lördag- morgon... någon gång mellan 12 och 13.30 är jag nog där. Tar vägen förbi kaktus ståndet och hoppas på att man träffar någon av er alla.
Monica M zon 4
20-09-2003, 06:10
Jag kan tyvärr inte komma! Ska till Willab utanför Båstad och beställa växthus!  Hoppas ni som ska till Göteborg får en bra och solig dag!
CITAT (SOLVEIG @ 18-09-2003, 21:39) Hej Ingrid och alla andra mullvadar! Vad kul det låter med en "träff", har vi nejlika synligt eller? SOLVEIG.  I Älvsjön hade vi ju Odla-gubben från loggan som signal. Alltså printa ut en sådan grön gubbe och fäst på kavajslaget, skriv dit gärna också ditt Forum-namn!
Hannele
21-09-2003, 22:22
  COOP:s skördevagn på Skördefesten.  Flätat bil i färger á la Kaffe Fasett.
Fialotta
21-09-2003, 22:31
Hannele
22-09-2003, 07:10
Jag kanske var lite trött efter att fixat honung och matat mina bin...
PIL var det förstås... jag köpte mig där en sådan grej som man stoppar talgbollar i, till fåglarnas förtjusning. Hänger redan ute o de pickar glatt på talgbollen.
Hannele
22-09-2003, 09:12
Jag köpte blå Kongopotatis som jag serverade med gula morötter! Och ett fint smycke. Men inag köttätande, eftersom jag inte har flygor hemma...
Gossen Ruda
22-09-2003, 18:20
Som jag misstänkte fick jag inte tid att komma. Lördagen tillbringades på stege med skrapa och pensel. Arbetet var klart vid 5-tiden. Söndagen ägnades åt vila mm. Det blir väl fler tillfällen.
Hannele
08-02-2004, 15:47
Sist träffades göteborgarna på Skördefesten på Trädgårdsföreningen.
Trädgårdsföreningen är en bra idè.//Renate
Ingrid på Västkusten
08-02-2004, 21:29
Blir ingen Skördefest i år......så vi får la hitta på annat då,
Hälsar ingrid
Vavasa, ingen Skördefest??? Nja, den var ju ganska urvattnad nu senast, men man kan ju förbättra den...
Ingrid på Västkusten
09-02-2004, 13:37
Tyvärr kommer Trädgårdsföreningen inte ha nån alls i år.
Hopaps vi kommer på någe anat bra evenemang att träffas på :-)
Nått med Gunnebo slott kanske?
Hälsar Ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|