Full version: Pioner och rosor
Marita i Vasa
Nu börjar luktpionerna sin blomning! Även rosorna börjar sin galaföreställning! Trots en mycket torr vår och försommar är pioner och rosor nu klara för sin stora föreställning. Nu vill vi inte ha slagregn och åskskurar. Vi vill njuta av deras skönhet och underbara doft!
[attachment=20415:2008_29_juni_a.jpg]
[attachment=20416:2008_29_juni_b.jpg]
[attachment=20417:2008_29_juni_c.jpg]
[attachment=20418:2008_29_juni_d.jpg]
Helen i Piteå Zon 5
Mmmm, såååå vackerrt! wub.gif
Biggan_
Instämmer med föregående talare, såååå vackert! wub.gif
Den gula pionen! wub.gif wub.gif wub.gif Avundsjuk? Jaaaaaa!
Fågelvägen
Hej Marita, underbart är kort! Hoppas ni får bara vänligt strilande stillsamma regn på nätterna!
Marita i Vasa
Hej Christel! Njutningen dess större när man inte hinner tröttna på att det länge ser likadant ut! Hur går det med ditt stenarbete i trädgården?

Fågelvägen
Jodå, pust! det är mycket nu! Jag insåg motvilligt att vissa stenar är för stora för mig. Ett par proffsiga stensättare från Kuba och Uruguay har byggt en terrass av de största stenarna. De använde grävmaskin. Och inte tog stenarna slut, så det finns mycket stenpartiarbete kvar för mig - hurra! Ett par av klematisarna från Vasa ska snart få nya värdigare platser.
dicentra
Oj,Oj vad vackra pioner!!
Den gula Garden Treasure är verkligen något utöver det vanliga. tummenupp.gif
Tänkte att en sån vill jag ha,gick in på Guldsmedsgårdens plantskola(ni vet dom med alla pionerna bor inte så långt därifrån).
Herre gud den kostar 1700 kr så det får nog vara!! whist.gif
Eller förresten fyller ju 50 nästa år lämplig present kanske?

MVh MLK:-))
Marita i Vasa
Dicentra! Måste erkänna att den var t.o.m. dyrare än så när vi köpte den. Barnen påstår att de måste buga mot dyrgripen varje gång de passerar den. Den är värd varje slant den kostat! En riktig kinesisk princessa! I år har den 9 knoppar. Föreställningen kommer att pågå ett bra tag. Synd att den inte har större publik!
Marita.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon