Margith
Jag har ett område på 60-70 kvadrat som jag skulle vilja ha grus, stenplattor osv på.
Men jag har inte en enda idé om hur jag ska göra detta.

Därför skulle jag bli jätteglad över bilder från era trädgårdar. Bilder som, mer eller mindre, visar stenplatts-gångar, områden med grus osv...

Alla bilder som kan ge mig lite inspiration mottages med största tacksamhet blomma.gif
Fågelvägen
Du kan kanske hitta Christina Ilminges bok Trädgårdens golv. Där finns många idéer och praktiska beskrivningar av hur man lägger sten och grus.

Jag tror att ytan 60-70 kvm blir vackrast om du varierar ytmaterialet, t.ex lägger större trampstenar eller gatstenar som en lite böjd gång där ni går allra mest och grus på sidorna. Lägger ni kullersten, tänk på att de kan vara ganska hala på vintern!
Eventuellt hittar du någon tänkbar lösning på min hemsida
DragonLady
Så här såg det ut hos mig för 2 år sedan.. nu har jag ändrat lite igen o byggt ut dammen samt lagt plattor där det var trall giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon