Full version: en röd padda?
Eva i Skåne
Jag vet ju att det finns så mycket kunskap här så nån kan säkert berätta om min trädgårdsbesökare.
Vi har gott om vanliga gråsvarta paddor och en del grodor, men en sån här har jag inte sett förut.
Tyvärr ville den lille krabaten inte visa huvudet när jag kom med kameran, men rygg och ben syns ju.
[attachment=20446:Kopia_av_04b.JPG]
Gossen Ruda
Han är blyg och rodnar. biggrin.gif Nej, skämt åsido, färgen kan variera ganska ordentligt. En bok jag har skriver om den vanliga paddan: Färgen är vanligen brunaktig, men varierar från sandfärgad till nästan tegelröd, djupt mörkbrun, gråaktig eller tillfälligt olivgrön.
Eva i Skåne
Jag som trodde jag hittat en sällsynt art confused.gif men lite "roligare" att se på.
Tack för svaret.
Azur
Hittade en padda som var väldigt vackert fläckig i apelsinorange vid Orlången i Huddinge. Efteråt ångrade jag bittert att jag inte tagit med den hem och åtminstone fotat den.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon