Anette på Solbakken
Julibilden
Giftiga stormhattens form och färg är något speciellt. Stor och stadig växt som ser läcker ut när den på vårkanten spränger jordytan likt knutna nävar på varann. Går bra tillsamans med strandveronikan.

Juni försvann med flera avslutade projekt. Grävningens tid är över, spaden, mina händer och armar får vila. Njuta av det nya. En pionlist är återställd, en rosenhäck planterats, de första åren får perenner stå för färgspelet, sedan ska rosorna växt till sig tillräckligt. Innan vår tid här planterades där det fanns en tom yta, det är åtgärdat och duttandets tid är över, stora rabatter.

Vad ska jag nu göra...blunda, lyssna, titta, se igen, ligga i hängmattan och lyssna på "Sommar", ta emot den som vandra en liten trädgårdsrunda, sedan sitta och avnjuta kaffefika
Välkommen!
[attachment=20472:7_juli.jpg]
amaira
Åhh så ljuvligt, så ljuvligt... wub.gif
Heda
Det var det...nu måste jag ha den. Har varit nära några gånger på den blåvita stormhatten, men hejdat mig i sista stund....nu är det klippt...nu ska den hem! Underbar bild!!
estet
Underbar bild! Vilken färgmatchning! smile.gif
NinaVästerplana
Åhh! Lyckliga du som har grävt klart.... Ha en lat skön sommar i hängmattan, men glöm inte kameran! Börjar bli lite beroende av dina fina dagens bästa...
mvh ninah
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon