mjaumuffins
Häromdagen när vi satt och tittade på en film föll något plötsligt ner utanför fönstret. Det visade sig vara grannarna som "beskar", eller snarare gjorde sig av med sin dracaena. Två stycken 2 meter långa bitar släpade de iväg till sophuset därifrån jag sedan släpade hem dem wink.gif

Så, vad tror ni chansen för rötter på SÅ stora dracaenabitar är? Jag vill ogärna korta av dem till kortare bitar, då det är en stor växt jag vill ha.
bogg
CITAT (mjaumuffins @ 01-07-2008, 15:50) *
Häromdagen när vi satt och tittade på en film föll något plötsligt ner utanför fönstret. Det visade sig vara grannarna som "beskar", eller snarare gjorde sig av med sin dracaena. Två stycken 2 meter långa bitar släpade de iväg till sophuset därifrån jag sedan släpade hem dem wink.gif

Så, vad tror ni chansen för rötter på SÅ stora dracaenabitar är? Jag vill ogärna korta av dem till kortare bitar, då det är en stor växt jag vill ha.

Närmare 100% iallafall om växten ser frisk ut i övrigt.
mjaumuffins
Det låter ju mycket positivt!! Jag har kollat efter skadedjur och några sådana fanns inte.. Jag tror helt enkelt att de ville bli av med den, eller ha en lägre växt.

Hur länge tar det då?
freddie
Tror också på 100% Beträffande "hur länge" så tar det säkert sin tid, men dracena är mycket livskraftig och tålig. Det går nog inte att misslyckas med dem! (Nu avser jag 'Dracena Marginata')
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon