Full version: Nåd!
lena:-)
Läste idag på Aftonbladet.."ställ inga mål som inte funkar". Typ - jag skall gå ner 10 kilo, jag skall börja motionera mm mm. Ställ realistiska mål! Till exempel: Jag skall inte äta godis idag, jag skall ut och gå i 30 minuter idag..osv. Det lät ju hur vettigt som helst..så jag bestämde mig snabbt. Idag blir det bara knäckebröd till kaffet när jag kommer hem ( brukar ta en bulle eller tre) sen går jag ut och promenerar i 30 minuter efter kaffet.
Sagt och gjort! På med kaffet när jag kom hem! Inga bullar! Ut med kaffekoppen på terassen, glömde att ta med en dyna..går in och hämtar dynan och tar samtidigt med mig tre chokladpraliner...
Så nu sitter jag här och fullkomligt struntar i att gå ut och promenera, det är lika bra det, jag tar en kopp kaffe till...!

Tar dessutom de två sista pralinerna så är det slut i asken, knäckebrödet får jag väl äta imorgon!
Fenja
Låter som mycket realistiska mål... laugh.gif tongue.gif
Mvh
Fenja
Monica M zon 4
Lät väl som ett bra mål att tömma asken så slipper den stå och skräpa med några få bitar i. Å dessutom så är dom ju slut idag så du kanske kan ge dig på knäckebröden idag istället. Det är bra med realistiska mål! biggrin.gif
Fick en rulltårta på jobbet idag..och en chokladask till.... blush.gif
Realistiskt är väl relativt eller?
Biggan_
CITAT (lena:-) @ 02-07-2008, 17:30) *
Fick en rulltårta på jobbet idag..och en chokladask till.... blush.gif
Realistiskt är väl relativt eller?

yes.gif Absolut, och vadå, det finns väl många nya dagar att käka knäcke på! giggle.gif
Åt bara en bulle till kaffet idag..relativt sett
Tobb
Om du känner att du egentligen inte borde äta chokladen så antingen ge bort den till någon eller så kastar du bara bort den, även om att ge bort den är trevligare. Och dessutom om du gör någon annan rundare så ser du själv smalara ut i jämförelse devil.gif whist.gif
Fenja
Känn att du borde äta chokladen! Den innehåller en massa nyttiga mineraler och endorfinhöjande ämnen. Som att hångla typ... och det kan du ju inte sitta i trädgården bland alla grannar och göra. Du är ju en städad dam i sina bästa år, relativt sett wink.gif
Mvh
Fenja
Ophelia
Man måste kunna unna sig lite ibland annars vore livet ganska trist. Att sitta i lugn och ro är ett utmärkt sätt att kunna reflektera över livet. Om du gillar kanelbullar men upplever att du bara ska ha knäckebröd som fikabröd är det alldeles utmärkt att ha kanelknäcke hemma. Det tycker jag är jättegott tummenupp.gif
Tobb
CITAT (Fenja @ 04-07-2008, 12:32) *
Känn att du borde äta chokladen! Den innehåller en massa nyttiga mineraler och endorfinhöjande ämnen. Som att hångla typ... och det kan du ju inte sitta i trädgården bland alla grannar och göra. Du är ju en städad dam i sina bästa år, relativt sett wink.gif
Mvh
Fenja

Men det trista är att vanlig choklad innehåller mycket onödiga saker också. Om man ska få en nyttigare choklad bör den då inte vara typ över 80%ig?

Och visst är det onödigt att äta "onyttiga" saker, men ack så gott för själen. I alla fall om man inte tänket att man itne borde äta detta...
Noak
Unna sig javisst....här kom glassbilen ångande rätt in i mina goda föresatser, och han hade tur som fick med sig lite av sitt lager härifrån.
Så tids nog kan man banta.
Bara inte idag...
Håller mer er alla ...när glassbilar inte bryr sig om föresatser varför skulle jag? Eller någon annan..Nu är chokladen slut i gott förvar inför vinterns kyla, idag fick jag en bok och en påse te, det passar bra till min lilla "temasemester" nästa vecka...
"Må så gott som det bara går"
eden
Glöm det gamla och tänk så här: Detta är bara första dagen på resten av mitt liv!
Farbror Blå
CITAT (lena:-) @ 03-07-2008, 13:42) *
Åt bara en bulle till kaffet idag..relativt sett

Haha, vad ska nu relativt settbetyda? bravo.gif
Relativt sett så åt jag realistiskt och bara en bulle, idag har jag inte ätit någon realistisk mat ...rulltårta,glasstårta, bacon. potatisbullar, suschi och lite chokladpinnar

red. glömde frukosten, kaffe, knäckebröd med philadelfiaost, bigaråer
Motti
Själv vågar jag inte titta på en bulle för än jag går upp ett halvt kilo !visst är det orättvist att en del kan fika två gånger om dagen och ändå vara smala angry.gif Jag har till och med slutat baka bullar för jag går upp av bara det ranting.gif En liten chockladbit kan välta hela ens förutsättningar för att bli smalare eller en stor gin o tonic´en varm solig dag.Vad man ha att välja på är Selleristjälkar och vatten eller choklad vin eller Gin och tonic !vad väljer man ?Gin och tonic och choklad naturligtvis -cry-.gif sen får man gå med dåligt samvete över att man inte har någon som helst självkontroll sick.gif och så blir det storlek 44 nästa gång med fast man tänkt sig storlek 38 slap.gif
Mvh Motti sos.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon