Lars-Olof Arvids
Varje fredag i juli, kl 11-14, hålls trevliga marknader med lokala producenter vid Mariagårdens trädgårdscafé i Stenungsund i Bohuslän. Mariagården är en gammal mysig kulturmärkt gård med en fin trädgård, som ligger inbäddad i lummig grönska men ändå ganska centralt. Mest är det hantverk och ekologiska grönsaker som säljs, men även växter. Jag är med och säljer kungsmyntor, smyrnamejram, isop, irisar, dagliljor, hostor, pipört, jätteverbena, röd astilbe, alunrot pelargoner, palettblad, apostlaliljor...
Kanske något för Odlaklubben Väst om inte alla har åkt på semester? Hur som helst är alla välkomna!!!

http://www.sandbergscafe.com/

Olle
Lars-Olof Arvids
"putt"
Österläge
Åh det låter jättetrevligt!! Tyvärr vet jag inte om jag hinner i sommar, har så mycket planerat för semestern... Har det varit mycket folk när du varit där, Olle?
Lars-Olof Arvids
Ja, ibland kommer det ganska mycket folk. Vi är brukar bara vara 5-6 försäljare, men det som saknas i kvantitet uppvägs förstås av kvaliteten på det vi säljer. biggrin.gif Många lockas också av att caféet är så mysigt, där man kan sitta ute och fika i den lummiga trädgårdsmiljön.

Olle
Lars-Olof Arvids
*putt*
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon