fluffis
Hej! Är kraftigt sugen på en sladdlös grästrimmer med batteridrift. Nån här som köpt en av de nyare varianterna? Som sägs köra på i ca 20 minuter?

Undrar då förstås om de håller måttet!??? Håller de utlovad trimmer-tid, och även laddningstid? Funkar lika bra som en elektrisk? Kör med tillräcklig kraft, som en eldriven mindre variant?
Kör det stora med Klippon, som tar alt! Men vill ha nåt som tar rätt högt gräs på oländiga ställen... utan sladdeländet. Nån som har bra tips?

Tackar!
Grå
Är väl ine riktigt av samma kaliber, men jag köpte faktiskt en på Jem&Fix för en 5-600 spänn som jag är jättenöjd med. Jag tröttnade på att trimma ogräs innan den gjorde det. Men det är noga att man följer bruksanvisningen och laddar den som man ska innan man använder den och sedan låter den laddas ur ordentligt innan man laddar den igen, de tre första gångerna - efter det är den uppe på full effekt.
Behändig är den också, jag ångrar definitivt inte det köpet, men jag kommer inte ihåg vad den hette. Illgrön var den iallafall.
Gillan
Hej!

Jag fick för ett tag sedan en BOSCH ART 23 LI i present. Jag tror inte att jag överdriver om jag säger att det var den finaste present jag fått på länge. Den väger knappt nåt alls och batteriet kan laddas precis när man vill. Man behöver alltså inte vänta på att den ska vara urladdad innan man "laddar om". Vad som är ett plus tycker jag, är att den inte har "tråd", utan "plastknivar" som man byter ut tummenupp.gif ................Jag är supernöjd yahoo.gif

Vad den kostar vet jag däremot inte, men det går säkert att googla på den och få fram upgifter den vägen.
Lycka till i ditt sökande tummenupp.gif
midas
Kolla gärna detta test som gjordes nyligen
http://gd.se/polopoly_fs/1.36670!/grastrimmer.pdf

midas
Gillan
CITAT (midas @ 03-07-2008, 10:34) *
Kolla gärna detta test som gjordes nyligen
http://gd.se/polopoly_fs/1.36670!/grastrimmer.pdf

midas

Ja enligt det testet fick då inte min nåt bra betyg crying.gif , men jag är ändå jättenöjd giggle.gif
KURT
Det framgår inte hur många ggr man kan ladda om den innan batteriet är slut, eller om man kan byta batteri? och vad det i så fall kostar.
Gillan
CITAT (KURT @ 03-07-2008, 10:42) *
Det framgår inte hur många ggr man kan ladda om den innan batteriet är slut, eller om man kan byta batteri? och vad det i så fall kostar.

Hmm. intressant frågeställning. Det tänker jag undersöka lite närmre...................och så återkommer jag med info om jag finner nån tummenupp.gif
fluffis
Super-Tack för råden! Får nog bli en sån rätt snart... Låter som om de är mycket bättre nu än tidigare ryktet om batteridrvet!

Om nån som köpt en nyare variat helt nyligen har annan erfarenhet; Fyll gärna på tråden!

Glad Sommar!

uno
Köp Dig en bensindriven och kör på miljöbensin. Det finns billiga, lätta på byggvarumarknaden.

Den minsta av STIHLs bensindrivna trimrar som lätt gör rent runt rabatter, buskar, längs kanter, staket och andra hinder på den egna tomten. Maskinen är utrustad med Tap and Go huvud, vilket innebär att Du bara behöver trycka ner trimmer huvudet lite lätt i backen när Du anväder maskinen så matas tråden fram automatiskt. För att få maskinen så lättstartad och driftsäker som möjligt är maskinen utrustad med centufugalkoppling.

FAKTA:
Cylindervolym: 30,2cc
Effekt: 0,9HK
Vikt: 4,1KG
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon