Virriz
Förutom mina tolv rosenbuskar som kom igår från Rosenposten, så har jag även investerad i en "rosenportal" som jag ska ha i trädgården, med clematis och någon vacker klätterros på.

Tror att jag bestämt mig för en vit ros, eftersom den ska vara bland växter som är planterade sedan gammalt och som jag inte vill flytta (och tror att det blir lite "skrikigt" med rosa/rött) men kan inte riktigt välja...

Helt OK med engångsblommande eftersom jag tänkte att clematisen får ta över sen. Jag har för övrigt i trädgården mest gammaldags rosenbuskar.
Det viktigaste är egentligen att den inte kräver massa daltande, och att den växer hyffsat fort biggrin.gif

Glad för alla tips!!
Ezereht
venusta pendula kanske?
Virriz
CITAT (Ezereht @ 03-07-2008, 11:46) *
venusta pendula kanske?

Efter att ha kollat runt på nätet, och sedan besök till Zetas (där jag bad om tips och fick EXAKT samma tips som ovan biggrin.gif ) så har jag gjort mitt val, tackar!

Och nu hoppas jag att den klättrar fort och blir stooooor och fin!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon