Full version: Kanalpaket
Gudrun i Göteborg
Är det någon mer än jag som förundras över alla dessa TV-kanalpaket som Telia, Comhem m fl vill ha oss att betala för? Telia kör med paketen som de döpt till Stor, Lagom, Start (fler finns). Comhem kör fyndigt nog med beteckningen Small, Medium, Large (fler finns). Färdigpackade paket med flera kanaler som jag inte är ett dugg intresserad av. I ett finns kanske en kanal som jag gärna vill se och då är jag tvungen att ta hela paketet där den ingår. Varför kan jag inte beställa varje kanal jag vill se och göra ett eget paket?

En annan sak: Flera gånger har jag beställt paket därför att det innehåller en kanal som visar det jag är intresserad av (i detta fall: golf). Så ändrar denna kanal innehåll och blir ointressant för mig. Då sitter jag där med paketet och zappar mellan meningslösa program.

henriks
Jag är inte ett dugg förundrad över att man måste ta ett helt paket för att få tag på den eller de kanaler man är intresserad av. Hur skulle de annars få sålt allt skit som finns?
Men du har ett val: Gör som vi har gjort och kasta ut TVn helt! Du kanske inte tror mig, men det går väldigt fort att vänja sig av med TVtittandet (och vänja sig (på gänsen till beroende) vid att sitta på odla istället)
Om jag kunde välja vilka kanaler som helst för en rimlig peng (läs slippa tvlicensen) och bara betala för det jag ville se på - så kanske jag kan tänka mig att skaffa TV igen.
Grå
Det händer ibland (ibland = en, två gånger per halvår) att man kollar svt play om det hänt något intressant på programtablån, men det har det ju naturligtvis inte. Mitt i naturen (ett med naturen??) är ju ett skämt nu för tiden. Program från björnbunkern i djurparken...ööh..

Betalkanalerna saknar jag inte alls och när jag hälsar på mamma så rapporterar hon att hon kan replikerna i alla program utantill vid det här laget - de kör ju samma race dag ut och dag in.
... och vem har egentligen behov av amerikanska humorsåpor á la snedvridet kärnfamiljeliv 24 timmar om dygnet?

Nä.. jag ångrar inte att jag slängde ut tv'n för över ett år sen. Bara att slippa bakgrundsbruset är oslagsbart!
DragonLady
CITAT (henriks @ 03-07-2008, 19:17) *
Jag är inte ett dugg förundrad över att man måste ta ett helt paket för att få tag på den eller de kanaler man är intresserad av. Hur skulle de annars få sålt allt skit som finns?
Men du har ett val: Gör som vi har gjort och kasta ut TVn helt! Du kanske inte tror mig, men det går väldigt fort att vänja sig av med TVtittandet (och vänja sig (på gänsen till beroende) vid att sitta på odla istället)
Om jag kunde välja vilka kanaler som helst för en rimlig peng (läs slippa tvlicensen) och bara betala för det jag ville se på - så kanske jag kan tänka mig att skaffa TV igen.

Precis.. tummenupp.gif tummenupp.gif

De där ruggugglorna på radio"tjänst" kan ju bara inte få in i deras TRÖGA skallar att det faktiskt finns människor som inte är intresserade av deras "tjänster".. rtfm.gif
Gör som alla andra tv bolag och leverera kanalerna efter man betalat dem.. så slipper vi bli nerringda av terrorist ruggugglorna angry.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon