Full version: Mer rosbilder
Kajsa
Det blir en fotorunda varje dag när solen lyser

Maiden´s Blush, Alba ros som köptes förra året, i år en stor buske.

Golden Eye Cover, en ny ros från Poulsen i deras serie. Har kantat en framkant med dessa 10 st, rosen verkar frisk med blanka blad.

Lykkefund, planterad förra året ihop med en stor björk, men den blommade mycket i år hur den ska klara läget får tiden utvisa ? Växer i full sol. Vad rosen doftade gott, mmmm

Bonica Cl. slängde sig upp 3 m i år, men fått en del mjöldagg i sommar.

Hyde Hall, en Austinros som köptes förra året och blir hög, snart 2 m har en svag doft, verkar tuff.
Köpt för det är roligt med de högre Austinrosorna. Rosen kom 2004.

Great Western, ny Bourbonros i vår och helt liten ännu, men blir annars 2 - 3 m, blommar en ggn
Thé
Fina bilder!

Roligt att se Hyde Hall, den ska visst passa till häckar.
stennie
Jättefina bilder...Gillade Golden eye..

Har funderat på att sätta en honungs vid min stora Björk, men trodde inte den skulle klara det, men man ska kanske försöka!
stennie
Tog en bild på min Pirouette idag!
Ezereht
tjusigt, önskar man kunde lukta på dem bara biggrin.gif
Kajsa
CITAT (holyanna @ 04-07-2008, 21:47) *
Fina bilder!

Roligt att se Hyde Hall, den ska visst passa till häckar.

Till häckar, det får väl vara i zon 1 då, men den har växtkraft och det gillar jag.

Åh så läcker ros stennie, färgen.
AnnammA
Härliga rosbilder Kajsa och Stennie! wub.gif

Här kommer några från mig:

Första blomman på en av årets nykomlingar:"Dainty Bess", tehybrid från 1925.

Dainty B.JPG
Rosen "Bonica" anses ibland lite tråkig, och tyvärr är hon ju så gott som doftlös, men ändå rätt så söt, tycker jag.

Bon.JPG

Bon2.JPG

"Westerland" en färgglad ros i rabatten.(Såg ett ex i en trädgård, på över två meter. Hm!)

Westerl.JPG

renate
Efter hemkomsten från Norge tog jag en massa rosbilder,jag har inte lagt in några i albumet men visar några här.

[attachment=20866:2008_07_...__Large_.JPG] Hybridan
[attachment=20867:2008_07_...__Large_.JPG] Röda rosrabatten
[attachment=20868:2008_07_...__Large_.JPG] Hybrida nr 2 i det stora päronträdet
[attachment=20869:2008_07_...__Large_.JPG] Poulsens Pearl

Stiffe
Renate
De där Hybridorna var häftiga. Jag väntar på att mina ska bli så där stora också. Hur många år är dina Hybridor?
/S
renate
Jag vet faktiskt inte riktigt hur gammal de är men den kan vara ca 10år gammal.Jag beställde en,men fick 2 till priset för en.Det tog några år innan de blommade och blev så här stor.Efter första blomningen sätter de fart och blir bara större och större.Den mindre klipper jag varje år ganska hårt.
renate
Jah har fotat många rosor men lade de på hårddisken och där står bara filnamnet,jag kommer inte ihåg vilka som är vilka.Det är bara i Photoshop jag skriver namn och text till alla bilder men därifrån kan man ja inte överföra direkt så det blev bara två rosor idag.
[attachment=20920:2008_07_...__Large_.JPG] Mrs John Laing
[attachment=20921:2008_07_...__Large_.JPG] Adele Prevost
Kajsa
Flickor vilka ljuvliga bilder ni lagt in, vilka Honungsrosor du har renate, jisses. Anna din Westerland sprakar, så fin bild. Just det renate, jag skulle fota Mrs John Laing, min står lite inklämt.

Pirouette, vad är det nu för ljuvlig ros ?
stennie
Pirouette !

Det var en hel slump att jag köpte denna...var igentligen ute efter en annan, men den var slut...

Vilken tur jag hade ! För den är helt underbar!

Jag har satt några kvistar på rotning..så lyckas jag kan jag skicka till dig!
Ezereht
Pirouette ser ut som sorbe-glass i färgen w00t.gif
Kajsa
Tar gärna emot en liten rotäkta Pirouette Stennie, liknar en Austinros
Så snällt tänkt rose.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon