Margith
Min stackars dammsugare gav upp idag, efter minst 20 års trogen tjänst -cry-.gif

Helst skulle jag vilja ha en ny likadan, men jag tror inte att jag kan få tag på det crying.gif

Har du en Miele av lite nyare modell? Vad tycker du om den? Är det fortfarande ett bra köp?
Huggorm
Miele är fortfarande kända för att göra bra grejer. Så det är bara att slå till på en ny, så klarar du dig i tjugo år till smile.gif
Motti
Skulle varit glad om min dammsugare hde rasat ihop för då slapp jag ju och dammsuga whistling.gif Har en Volta med hepafilter som är superbra !fast den går och går och går ingen risk att bli utan alltså naughty.gif
Miele är bra grejer med lång livslängd och hög kvalitet !
pejori
Har en två år gammal miele och kommer aldrig att byta tummenupp.gif tummenupp.gif
Den är helt underbar!!!
Har haft dom flesta maskiner, men min miele är otvetydligt bäst tummenupp.gif tummenupp.gif
Gillan
Jag lider med dig i din sorg över en bortgången dammsugare Margith trostar.gif . Vi hade ( har ff fast på undantag ) en Volta som vi köpte 1979 tror jag. Den har fungerat perfekt i alla år, men när till slut båda hjulen lossnat och vi dessutom fick tejpa ihop slangen ( 2003 ), var det bara att inse fakta! Ge sig iväg till affären och köpa en ny -cry-.gif . Där blev vi utskrattade när vi talade om hur det låg till unsure.gif ( förstår inte varför? ). När vi dessutom ställde krav på att hitta en som skulle hålla lika länge, då blev skrattet till ett gapskratt!! Såna krav kunde man inte ställa längre. Tillverkarna vill ju sälja, inte tillverka allt för bra maskiner då folk skulle göra som vi och aldrig byta ut dem crying.gif

Okej då, om det skulle vara på det viset så tänkte då inte vi köpa en allt för dyr sugare nono.gif . Vi köpte en Miele Eurostar ( s2521 ). Jag minns inte vad vi fick betala för den, men någonstans mellan 1000-1500 tror jag. Eftersom den fungerar alldeles utmärkt är vi nöjda, men så bra som vår kära gamla Volta är den inte no.gif blush.gif

Sen kan jag tala om att vi inte slängt Voltan. Den används fortfarande på övervåningen. För suger gör den precis lika bra som den alltid gjort angel_not.gif

stavfel
Mollis
Efter 17 år brann min Volta upp och vi köpte precis i veckan en Miele S5781, värsta lyxmodellen, den är helt klart godkänd och jag ger den många plus för smidighet och användarvänlighet, t ex så har den på/avknapp i handtaget, filter som bara behöver bytas 1 gång om året vid normalt bruk och lite andra bra finesser...
henriks
Här står det en gammal Volta mitt på vardagsrumsgolvet! Fick den av min mamma när den tappade hjulen för att använda i garaget och maskinhallen. Efter några års utomhustjänst och stoftsugning när jag slipat glasfiber på båten är den inte så fager längre, men nu har den har fått komma in inomhus igen i brist på annat.

Blir väl snart tvungen att köpa en ny, den här är säkert från slutet av -70 talet.
fruberglund
Jag har precis köpt en ny dammsugare häromdagen. Valet föll på en Electrolux Ultra Silencer. Den är verkligen supertyst.

Kollade på Miele också och alla säljare rekommenderade den men jag kom tyvärr inte överrens med handtaget på den. Det var alldeles för tjockt för mina händer och eftersom jag dammsuger 99% av gångerna så ville jag känna mig riktigt nöjd med allt.

Hade en Volta Gemini innan och den funkar fortfarande men låter som en skördetröska och suger inte bra efter ca 9 års tjänst.

Är supernöjd med min Electrolux och valet föll på den efter rekommendationer från familj och arbetskamrater som också har Electrolux nya dammsugare fast andra modeller.

Lycka till med ditt köp! Hade inte Miele haft ett dumt handtag hade jag förmodligen köpt den eftersom de sponsrar svågern i STCC biggrin.gif
aanderss
fick den mycket atp crazy.gif yahoo.gif
Aqvakul
Jag är oxå väldigt nöjd med min Electrolux Ultra Silencer. wub.gif
Betty
Miele S5780 fick 76 av 100 poäng i betyg när när Råd&Rön testade dammsugare i april -07, Nilfisk X300 kom 2:a med 75 poäng. Den enda anmärkningen Mielen fick var att den är en energitjuv med sina 1932 W.

Sälv har jag en Nilfisk P20 sedan november -06. Innan det gasade jag på med min gamle trotjänare, en Bosch från -86, den hängde med i hela 20 år - och gör så än, maken använder den i sitt hobbyrum. Själv ville jag ha något yngre, fräschare och starkare... biggrin.gif
Aqvakul
CITAT (Betty @ 05-07-2008, 13:21) *
Själv har jag en Nilfisk P20 sedan november -06. Innan det gasade jag på med min gamle trotjänare, en Bosch från -86, den hängde med i hela 20 år - och gör så än, maken använder den i sitt hobbyrum. Själv ville jag ha något yngre, fräschare och starkare... biggrin.gif

giggle.gif a0a.gif
Betty
CITAT (Aqvakul @ 05-07-2008, 13:45) *
giggle.gif a0a.gif

Jaaa vaddå då dunno.gif Vad gör man när "den gamle" inte riktigt orkar längre naughty.gif Byter upp sig till nåt yngre med bättre ork... whist.gif
Margith
Alla ni som har en nyare Miele verkar vara nöjda med ert köp, därför for jag iväg till affär som jag vet har Mieles sortiment. Värstingen (som tydligen heter S5781 numera) hade de inte hemma, men S 5481 hade dem....
Den var mest lik min gamla trotjänare...

Fru Berglund har rätt i att handtaget är lite mysko, men jag tror att det är en vanesak.

Jag har testkört den lite och det enda bekymret jag hittat hittills är att, antingen måste jag läsa instruktionsboken så att jag lär mig att reglera styrkan på den.... eller så får jag säga åt gubben min att han måste spika fast korkmattorna.... laugh.gif

Gillan
CITAT (Margith @ 05-07-2008, 22:56) *
Jag har testkört den lite och det enda bekymret jag hittat hittills är att, antingen måste jag läsa instruktionsboken så att jag lär mig att reglera styrkan på den.... eller så får jag säga åt gubben min att han måste spika fast korkmattorna.... laugh.gif

rotfl.gif rotfl.gif , den var bäst idag! Annars brukar ju de flesta damsugare ha ett reglage ( hur i jösse namn stavar man till det? ) i "foten" som man ändrar från "mattor" till "plant" golv. Du kanske inte har hittat den finessen än? giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon