Full version: Trögt!
zaaritha
Vad är det fråga om?
Det händer ju absolut inget!
Bredband? Jodå--till vilken nytta?
Aqvakul
Vad då?

Trögt på Odla?

Händer väl aldrig?

crazy.gif
zaaritha
Bra för dej!
Men--jag råkar ut för det.................. confused.gif
HelenJ
CITAT (Aqvakul @ 05-07-2008, 15:31) *
Vad då?

Trögt på Odla?

Händer väl aldrig?

crazy.gif

Det där var väl ändå ironiskt menat? Somliga dagar kommer man inte ens in på odlas sida - och nu ikväll blev vi utslängda ur chatten en efter en allihop.... ninja.gif
Aqvakul
CITAT (HelenJ @ 06-07-2008, 00:36) *
Det där var väl ändå ironiskt menat? Somliga dagar kommer man inte ens in på odlas sida - och nu ikväll blev vi utslängda ur chatten en efter en allihop.... ninja.gif

Visst var det ironi - därav crazy-smileyn. Ibland, rätt ofta faktiskt, är det ursegt för mig. Andra tycks aldrig drabbas. Personligen misstänker jag fortfarande att all rörlig reklam är en bov i dramat .... Det märkliga är att adm. aldrig kommenterat det hela trots mängder av klagomäl.
Gillan
CITAT (Aqvakul @ 06-07-2008, 06:34) *
Det märkliga är att adm. aldrig kommenterat det hela trots mängder av klagomäl.

Jag håller med! Hur gulliga och goa de än är, Ingemar och Göran, så börjar jag faktiskt bli en aning irriterad/frustrerad av att de aldrig ger sig tid att svara på vare sig det ena eller det andra rtfm.gif .

Fast alla sådana här trådar borde nog ligga under "support" tror jag dunno.gif
henriks
Visst håller jag med om att all reklam slöar ner sidan och att det kan vara lite segt ibland. Tror att forumet skulle må bra av lite upphottning både vad gäller maskin som den går på och framförallt internetförbindelse

MEN allt kostar och hur tror ni att odla skulle finnsiera det? jo med MER reklam kanske?
Med tanke på att det är gratis att vara medlem tycker jag att det är ett riktigt trevligt forum
Biggan_
CITAT (henriks @ 06-07-2008, 12:23) *
Visst håller jag med om att all reklam slöar ner sidan och att det kan vara lite segt ibland. Tror att forumet skulle må bra av lite upphottning både vad gäller maskin som den går på och framförallt internetförbindelse

MEN allt kostar och hur tror ni att odla skulle finnsiera det? jo med MER reklam kanske?
Med tanke på att det är gratis att vara medlem tycker jag att det är ett riktigt trevligt forum

Igår tog nog pengarna slut! dunno.gif
Grå
biggrin.gif

Ja det gjorde de nog. Det blev inte mycket skrivet som kom med efter 16.30 eller?
Försökte ge ett namnförslag på Wilmers marsvin, men se det gick inte.

När det gäller den övriga "trögheten" så blev det mycket bättre efter att jag diskrensat från trojaner och virus och sedan tagit bort flashreklamen. Den enda reklamen jag ser nu är text och det duger så gott.
Krolliljan
Igår verkade det som om väldigt få kom in och jag kunde i alla fall inte lägga ngt svar.
I morse var vi två inne. laugh.gif
Ska tydligen ha varit ngn form av "överbelastningsattack ". g.gif
Nu ska det fungera igen. sweatingbullets.gif
Monaxe
CITAT (Biggan_ @ 07-07-2008, 10:03) *
Igår tog nog pengarna slut! dunno.gif

Ja igår tog nog verkligen pengarna slut, ligger nog på minus nu...

Tycker det är synd att vi inte får respons från adm. Det börjar likna AoT alltmer och det vore förfärligt om samma sak skulle hända med Odlas forum.

stennie
Tjo vad det går nu....supersnabbt...dom måste ju ha gjort något.
Jag hade otroliga problem igår och i morse......men nu!!!!!

Myosotis
Igår gick det inte att skriva något alls, och vissa sidor gick inte ens att öppna, jag försökte läsa tråden om åska men det var inte lätt! Sidhuvudet kom upp, sen blev sidan tom igen, och så där höll det på i all evighet. Försökte man öppna småprat så hamnade man någon annanstans. Jag är sååå trött på det här, orkar knappt vara på odla längre.
Noak
Tills nu har det stått helt stilla, inget nytt inlägg efter 1800 igår visades, (om det nu var några).
Jag trodde nästan att alla utom jag farit på datorlös semester.
Kändes lite ensamt...
sqrulan
no.gif Nä nu ger jag upp!Jag har det lika segt idag som igår så nu dröjer
det innan jag loggar in på Odla igen,man blir bara irriterad och
besviken då det tar 20-30 sekunder för varje "ny sida".

Grå
CITAT (sqrulan @ 07-07-2008, 11:14) *
man blir bara irriterad och
besviken då det tar 20-30 sekunder för varje "ny sida".[/size]

biggrin.gif
Det är inte klokt vad den nya internetåldern har ställt till det för folks tidsperspektiv.
(Inte illa ment sqrulan, jag känner igen mig själv)
Alphaville
Idag känns forumet långsamt...
Myosotis
Nu går det jättefort!! Så bra som nu efter kraschen har det aldrig funkat hos mig. De kanske har åtgärdat felet? *hoppas*
Gillan
CITAT (Myosotis @ 04-08-2008, 10:08) *
Nu går det jättefort!! Så bra som nu efter kraschen har det aldrig funkat hos mig. De kanske har åtgärdat felet? *hoppas*

Precis lika dant hos mig. Det går på ett "klick" yahoo.gif . Då håller vi tummarna för att det är så tummenupp.gif
sqrulan
tummenupp.gif Just nu så fungerar det snabbt och bra.Har det varit en krasch,det var nog bra. giggle.gif
HelenJ
Och så låg odla nere ett antal timmar igen.... no.gif

Vad är det som händer?!?! ohmy.gif
DragonLady
Inget........... ser det ut som wacko.gif
Ralf
mmm tänkte skriva ett inlägg imorse.
men kom på o skriva ett provinlägg först o si, det blev ERROR när jag postat det. Tur jag ej lade ner allt fr mkt tid på det inlägget.
och trots värstingdator o värstinglina så kaggar odla... varför?? Flash-reklamen som suger??
Wilmer
Något är det som suger -cry-.gif rtfm.gif Snart har jag blivit beroende av hästsiten igen istället sos.gif
Gossen Ruda
Odla har blivit rena löjan sen reklamen kom hit. Instämmer med dom som hade problem i morse. Menyn kom upp, sen reklamen överst. Sen stopp, skärmen tömdes och så dök menyn och reklamen upp, försvann osv....
Ramred
Upptäckte nu när jag letade efter av mina lite äldre inlägg att i "småprat om trädgård" finns inga inlägg kvar som är äldre än 20080707. Någon som märkt liknande? Kan detta blivit efter "kraschen" härom dagen tro?
Biggan_
CITAT (Ramred @ 06-08-2008, 20:51) *
Upptäckte nu när jag letade efter av mina lite äldre inlägg att i "småprat om trädgård" finns inga inlägg kvar som är äldre än 20080707. Någon som märkt liknande? Kan detta blivit efter "kraschen" härom dagen tro?

Gå längst ner på sidan och klicka i "visa alla" där man väljer hur långt tillbaka man vill se.
Ramred
Aha... då var det bara jag som var "trög" och inte Odla.nu.... slap.gif Ändå lite konstigt, för jag har inte vart in och ändrat något. Inte medvetet iallafall.
Netha
Fortfarande har jag inte märkt av någon tröghet.
Forumet är lika snabbt som vanligt.
HelenJ
Jag har heller inga problem med hastigheten - om jag bara kommer in wacko.gif
pejori
Det har fungerat bra här, sedan jag tog bort reklamen som Fizzgigg lärde mej. tummenupp.gif
Men om jag är på för många sidor innan jag går till odla, så är det segt, så jag öppnar ett nytt fönster för odla i startmenyn... cool.gif
Fungerar till 90 % här yahoo.gif ....Undantag totalkrascher thumbdown.gif
Berith
CITAT (Netha @ 06-08-2008, 22:53) *

Intressant att inte alla drabbades, undrar vad det berodde på? Antar att du inte drabbades förra gången heller? Den gången var det ju nån överbelastning eller hur Ingemar förklarade det, kommer inte ihåg exakt vad han sa.

Nästa gång (oh hemska tanke!) kan du väl testa en massa funktioner får vi se om dom funkar trots att dom inte funkar? Liksom... blink.gif
Berith
CITAT (Berith @ 07-08-2008, 07:07) *
CITAT (Netha @ 06-08-2008, 22:53) *
Intressant att inte alla drabbades, undrar vad det berodde på? Antar att du inte drabbades förra gången heller? Den gången var det ju nån överbelastning eller hur Ingemar förklarade det, kommer inte ihåg exakt vad han sa.

Nästa gång (oh hemska tanke!) kan du väl testa en massa funktioner får vi se om dom funkar trots att dom inte funkar? Liksom... blink.gif

unsure.gif Undrar fortfarande...
Netha
CITAT (Berith @ 08-08-2008, 05:59) *

unsure.gif Undrar fortfarande...

Men inte är väl jag den enda som inte drabbats av trögt forum!
Varför frågar du inte också de andra som inte heller har problem?

Överbelastning?????

Forumet fungerar perfekt för mig även ikväll, har också varit inloggad en stund tidigare.
Lollo32
Väldigt ny här, men jag tycker att det är super trögt går ju knappt att posta ett inlägg.
Netha
CITAT (Lollo32 @ 08-08-2008, 23:07) *
Väldigt ny här, men jag tycker att det är super trögt går ju knappt att posta ett inlägg.

Mysko ... för mig tar det 1 -2 sek att öppna ny sida.
Lollo32
CITAT (Netha @ 08-08-2008, 23:08) *
Mysko ... för mig tar det 1 -2 sek att öppna ny sida.

Verkar väldigt konstigt, men nu gick det lite snabbare men annars har jag till och med blivit nerkopplad när jag ska posta något.
Netha
CITAT (Lollo32 @ 08-08-2008, 23:12) *
Verkar väldigt konstigt, men nu gick det lite snabbare men annars har jag till och med blivit nerkopplad när jag ska posta något.

Har du bredband el modem? Jag har 100Mbit fiber
Lollo32
CITAT (Netha @ 08-08-2008, 23:14) *
Har du bredband el modem? Jag har 100Mbit fiber

Mobilt bredband för tillfället och klart att det är betydligt sämre.
Netha
CITAT (Lollo32 @ 08-08-2008, 23:25) *

OK, det har jag förstått ... är mycket segare.
Berith
CITAT (Netha @ 08-08-2008, 23:04) *
Men inte är väl jag den enda som inte drabbats av trögt forum!
Varför frågar du inte också de andra som inte heller har problem?

Överbelastning?????

Forumet fungerar perfekt för mig även ikväll, har också varit inloggad en stund tidigare.

Ingemars 'överbelastningsförklaring' av "kraschen" i början av juli.
CITAT (Ingemar @ 07-07-2008, 10:22) *
Vi har sedan i går eftermiddag varit utsatta för en överbelastningsattack vilket gjort att forumet i princip inte fungerat överhuvudtaget. Även de tidigare problem som vissa har haft kanske kan bero på mindre överbelastningsattacker eftersom vi inte kunnat hitta några tekniska problem eller andra orsaker vid dessa tillfällen.

Ingemar är ju antagligen en av dom som inte drabbas av trögheten, men han märkte tydligen av att forumet inte fungerade som det skulle den aktuella dagen (6 juli?).

Om förklaringen för det tillfället även gäller stoppet häromdagen vet jag inte, har inte hittat något inlägg från admin om det, men forumet uppförde sej likadant vid båda tillfällena. Det vill säga rubriker utan inlägg, en person stod som senaste skrivare i tråden men när man öppnade var det en helt annan, tider stämde inte för när inläggen skrevs och så vidare.

Att du sen inte drabbas av sirapen - som uppenbarligen många andra drabbas av - är bara att gratulera.
Myosotis
CITAT (Lollo32 @ 08-08-2008, 23:25) *

Jag har också mobilt bredband. Visst är det långsammare, men det är inte det som är problemet. Häromdagen kraschade odlas server, och efter det gick det jättefort att öppna alla sidor här, precis som överallt annars. Trodde de hade åtgärdat felet, men nu är jag tillbaka till 20 - 30 sekunder vilket jag i och för sig tycker är helt okej. När det var som värst tog det 3 - 5 minuter! Det var precis som om IE låste sig. Ibland går det inte att bifoga bilder, ibland försvinner inläggen osv osv, och även folk med snabbaste bredband och moderna datorer har samma problem. Det finns ett antal trådar om det här både på småprat och på supportavdelningen.
Alphaville
Chatten fungerar bra men forumet stannar upp några sekundet idag. Jag antar att chatten och forumet ligger på olika sevrar...

Finns det fler som märker av segheten idag?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon