|
annaviktoria
28-08-2003, 16:09
När jag skulle hoppa på bussen i eftermiddags, så smyger det upp en medelålders kvinna till mig och säger: "Om jag hade så korta och tjocka ben som du skulle jag skämmas att gå ut."  Vad svarar man på något sådant? Sedan bara gick hon iväg. Jag blev helt full i skratt, men sedan blev jag lite arg  Jag menar, det ska väl inte hon bry sig om??? Lyckligtvis gillar jag mig själv, men ändå... Totalknasigt
Ja, vad svarar man på sånt? Hon måste ha haft en ovanligt dålig dag eller nåt, men ändå......? Stackars människa som hakar upp sig så där! /Ann-Louise i Umeå
cissi i onsala
28-08-2003, 17:09
Kanske var hon sjuk och inte hade full koll på det hon sa, allt syns ju inte utanpå.
Tror inte all att hon behöver vara sjuk, i alla fall inte vad en läkare eller psykiater skulle kalla så. De flesta människor går och bär på diverse frustrationer och det finns dom som har sjunkit så lågt att de får utlopp för dem genom att ge sig på någon "ofarlig" på det där sättet. Andra tutar och "ger fingret" i trafiken eller andra fånigheter...
Jag har hört invandrare och föräldrar till adoptivbarn av annan färg berätta liknande saker: Medelålders och äldre män och kvinnor som smyger fram, säger något riktigt jäkligt med låg röst och sen bara försvinner. Vore de yngre skulle de kanske ha gått och slagit någon på käften i stället (männen i a f) och i flock kan de ägna sig åt sånt som Eva Swahn berättat om.
tråkigt att råka ut för dessa glädjedödare antingen visste hon inte vad hon sa ellerhar hon väl aldrig fått lära sig nåt hyvs och då är det ju synd om henne man blir ju så överraskad vid sådana angrepp kommer si g inte för att säja något
Eva Swahn
28-08-2003, 17:44
Vilken toka! I sådana här situationer gäller det och vara snabb i truten. Du skulle sagt att du åtminstone når ner!? Ja, till marken. Eller: Det är värre att ha dålig andedräkt än fula ben! Eller: Är det inte dags för dig att käka östrogen? Eller: När blev du utskiven?
Jag kan många andra elakheter som inte lämpar sig i detta väluppfostrade forum!
Annelie
28-08-2003, 17:56
Eller varför inte det klassiska: Jag är fet - du är ful - jag kan banta! Alltså, hoppas att du inte tar illa upp men jag blev faktiskt full i skratt och ler fortfarande Snälla du - le du med för det är det enda man kan göra i en situation som denna!
*Felix matte*
28-08-2003, 20:09
CITAT (Annelie @ 28-08-2003, 18:56) Eller varför inte det klassiska:
Jag är fet - du är ful - jag kan banta! Eller ...Inte säga något. För.... Om du svarar "med samma mynt" då är ju du att betrakta som hon/han som kom med sitt dumma uttalande. Eller hur? Förmodligen var det en människa som mådde dåligt som "lättade på trycket"
Annelie
28-08-2003, 20:22
CITAT Förmodligen var det en människa som mådde dåligt som "lättade på trycket" Jo, så var det kanske.. eller så var hon bara elak, eller så hade hon tagit för många lyckopiller den dagen.. eller var hon kanske påverkad på något annat sätt... eller så var damen kanske bara ovanligt "frispråkig" och sa precis vad hon tänkte - det får vi aldrig veta. Jag tyckte i alla fall att det var en roligt historia och hoppas att du inte tog illa upp annaviktoria - för det var bra tokigt! CITAT Om du svarar "med samma mynt" då är ju du att betrakta som hon/han som kom med sitt dumma uttalande. Eller hur? Att vända andra kinden till är inget som jag eftersträvar i alla lägen. Om ett "mothugg" känns lämpligt så levereras det också. Men i detta fallet hade jag nog blivit så ställd att jag inte kommit för mig att svara
CITAT (annaviktoria @ 28-08-2003, 17:09) "Om jag hade så korta och tjocka ben som du skulle jag skämmas att gå ut." Det var roligt, men troligtvis inte för dig. Men som du själv säger " Jag gillar mig" borde nog den kvinnan säga till speglen varje dag. Hon har säkert komplex för något och lät det gå ut över dig. "Det är tur att vi är så olika för hur skulle det se ut om alla är lika"  Kramisar Anne
Ska man vara riktigt elak så ska man svara med förståelse...eller ... För många år sedan så jobbade jag i gästernas garderob på en teater. Vi blev ständigt utskällda och vi blev också experter på att kunna hantera det. Tex. Sur gubbe kommer och hänger av sig, skäller och klagar på allt. Jag flikar hastigt in ett "Och så önskar vi Er en riktigt trevlig kväll här på teatern" med ett brett leende på läpparna. Gubben gick sin väg mycket stött över att utskällningen inte hade gett önskad effekt. Och det bästa av allt är ju att han inte kan klaga över att jag önskade honom en trvlig kväll Tyvärr så är det ju inte riktigt jämförbart! Man får lovb att vara elak bara man intre är det på ett sånt sätt så att man är elak mot sig själv
Så elakt *Grrrrrrrr* Ja vad skall man göra med 1 sådan ???? Joooo 1 stor fet smäll....sådant tål jag bara inte att höra. Skönt att höra att du är ok
ja folk e ju rätt så konstiga ibland ,man blir ju rätt så förvånad om en vilt främmande människa gör sådär .Det bästa är antagligen att kunna skratta åt det då mår man nog bäst själv Nu kommer en av mina taxihistorier igen för en dag när jag körde taxi så fick jag in en gammal dam som stod o vinkade på gatan hon kliver in o sätter sej o börjar direkt efter att hon sagt adressen att säga dumma saker provocerande saker o jag som den diplomat jag är försöker mildra o få på bättre humör men hon fortsätter att provocera så det slutar med att vi sitter o skriker åt varandra i bilen en riktig urladdning för jag vägrar att ta skit från vem som helst nå då vi kom fram till hennes adress så betalade hon en ganska kort körning så det va ingen dyr resa men här kommer det mest fachinerande jag klev ju ur o öppnade dörren så som man gör i branchen och så får jag femti spänn i dricks snacka om att jag stod där stum o gapande o tittade efter henne då hon klev in i sin port Jag stod o tänkte o undrade o kom på att hon helt enkelt behövde ladda ur sej sin ilska på någon o att hon också var villig att betala för att få göra det o jag tror att hon va nöjd med min reaktion ja så kan de gå ensamma människor har ingenstans att ladda ur sej o då kommer kanske oskyldiga i skottgluggen inte för att det gör det hela mer förståeligt men vi är ju bara människor
Så elakt att kläcka ur sig något sådant! För den delen kan man väl inte hjälpa om man har korta ben och vad det gäller tjocka, så finns det de som inte direkt kan göra något åt sitt problem...Sedan tycker man att kvinnan borde uppskatta att folk är ute och rör på sig, oavsett! Folk som behöver lufta ventilen, borde syssla med någon sport av något slag. Själv brukar jag gå ut och gå eller springa om jag är så irriterad på saker och ting, för då tröttar jag ut mig och kan därefter lugnt och sansat diskutera det som gick mig på nerverna innan. Styrketräning, fotboll (blotta tanken att få sparka på något som inte tar någon skada, är rätt skön ibland), friskis & svettispass...det mesta fungerar
Det var nog en toka tror jag, där allt sitter lite löst liksom...De har ju tyvärr stängt alldeles för många instanser inom psykvården. Säkert sade hon samma sak till ett 50-tal kvinnor samma dag, kanske för att det är hennes egna smärtsamma känslor? Det finns ju tokar lite här och var, själv stötte jag på en man som en gång förklarade att han var gammal industrispion som blivit avskedad för att han "visste för mycket" och som nästa gång jag mötte honom var formgivare som ville få utfört ett klot i silver (bara en slät rund kula), och få betalt för idén som man sedan kunde sälja. Han kom tydligen inte ihåg att han mött mig tidigare, då som spion... Man får le, för det handlade ju inte om dig. Oldwolfie, kör du taxi? Ja då har du väl varit med om det mesta?  Dricks fick du i alla fall, hi hi..
...eller så kan man städa frenetiskt, så får ilskan utlopp i något positivt! Annars kan man pröva att skriva ner allt elakt man vill säga och dagen därpå kan man läsa det och skratta åt hur tokiga saker man var nära att haspla ur sig till någon
annaviktoria
31-08-2003, 16:44
Påta med blommorna fungerar också ganska bra... Jag skrattar fortfarande åt det. Har redan blivit ett stående skämt här hemma
Kan inte låta bli att berätta en episod från förra året när jag var nyinflyttad i Hjo. Hade följt med några väninnor på "krogen", men drack mjölk eftersom jag skulle köra hem senare. Och jag kan plötsligt bli sugen på ett glas mjölk. Fick några konstiga blickar från en grupp med något sliriga herrar och kände väl att jag skulle försöka förklara detta mystiska beteende...Så jag säger: Jag gör som Fantomen, jag dricker mjölk! Ja, är man en så´n dödskalle som dig så.....blev svaret från en av "gentlemännen"! Det var så fyndigt att jag kom av mig helt och bara kunde skratta.
Jättefin din hemsida jag var där för ett tag sen nu hittar jag den inte men ditt fotoalbum är ju mycket givande och intressant att titta i tack för att du delar med dig av ditt skapande
 Menar du mig? Jag skyndar mig att ta åt mig berömmet iallafall. Hemsidan borde ha kommit igång igen, jag uppdaterade en del bilder igår... Adressen är: http://medlem.spray.se/wargenJag bor vid Vättern och inte Vänern om du/ni skulle åka åt det här hållet på Dalarna-resan....
CITAT (ariana @ 31-08-2003, 18:19) Jättefin din hemsida jag var där för ett tag sen nu hittar jag den inte men ditt fotoalbum är ju mycket givande och intressant att titta i tack för att du delar med dig av ditt skapande  om du tittar på inläggen i nedre delen så ser du ett litet hus med www eftersej då har den som har det lilla huset där sin hemsidesadress där så hittar du alltid saker att kolla på bra att veta
 Waow, det hade jag helt missat. Tack!
Alexandra
31-08-2003, 19:10
Stå på dig AnnaVictoria! Det kommer alltid att finnas människor som finner nöje i att förstöra andra människors liv! Om någon hade sagt nåt sånt till mig hade jag nog stått där helt handfallen. I såna situationer kommer man inte alltid på ett dräpande svar.... Det vore bra att kunna träna in ett lämpligt antal svar för olika situationer  för att kunna "slå tillbaka" med en gång! Värst är nog om såna där personer uppträder i flock - som fallet med Ewa Swahns ondskefulla grannar....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|