Gillan
Säkert jättedum fråga, men skulle det kunna vara okej att klippa bort en del av bladen på den. Jag, mitt nöt, satte tre!!! st i växthuset och inser att det inte kommer att fungera att gå in där om en månad om de fortsätter att växa i den takt de gör nu? Jag har ju faktiskt en del annat där också som vill ha plats blink.gif

Alternativet är ju naturligtvis att helt enkelt ta bort en av dem, men det vill jag ju inte.
skogstroll
samma sak gjorde jag fast jag satte två pumpaplantor, skulle tagit bort den ena lite tidigare för rätt snart ser de ganska dassiga ut ändå och man hade kunnat odla något annat istället där. Fast när de är fina är det härligt smile.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Det går att klippa, rankande squash och pumpor som denna får ofta rankor på 5-7m som går åt olika håll så en planta kan ta över ett helt litet hobbyvxthus. Jag odlar mina utanför växthuset i svart markväv + fiberduktäcke tidigt på säsongen.
Gillan
Tack så mycket för svar. 5-7 meter! Jisses!!! Då tar jag och gräver upp en av dem och klipper i de andra. Ja, det hade nog varit smartare och plantera dem på utsidan, men man lär sig nåt nytt varje år idea.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon