Full version: Rädisa?
Christoffer
Jag fick prova av en delvis uppäten rädisa som var medtagen från Polen, och här tog jag kort på den. Men hur himla kan den ha blivit så stor? Är den genmanipulerad?
Jag kollade även på rättiksorter, men kunde inte hitta någon sådan.
Någon som vet? I så fall skulle det vara väldigt roligt att odla en sådan.

[attachment=20751:rädisa.jpg]
Åsa, mälardalen zon 2
Det finns en rädisartikel i senaste natur och trädgård och där nämndes det att det fanns riktigt stora sorter av rädisa men att de inte fanns i sverige.

Efter en snabb koll kan jag se att Thompson och morgan har en kinesisk sort Mantanghong som ska ha "tennisball size" Den verkar dock ha ganska lång utvecklingstid och ser inte riktigt ut som en trditionell rädisa

http://seeds.thompson-morgan.com/uk/en/product/987/2

German Giant verkar ochså vara en stor rädissort beskrivs som att den kan bli i baseballstorlek och den ser mera ut som en normal rädisa fast mycket större.
Christoffer
Synd att det inte kom med frön från den rädisan, men vi får hoppas att det kommer till Sverige. Annars ska jag nog försöka köpa från länken du bifogade inför nästa år.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon