Full version: Stackare
Bettis
Idag har jag sprungit ut och in på balkongen, just när jag går förbi en plast box ser jag denne lille krabat wub.gif . Vad gör man? vår balkong är på andra våningen så katterna kan ju inte ta den här, men skatorna är ju här ibland. Hur har den kommit dit, den kanske kan ta sig härifrån själv? den har ju faktiskt tagit sig hit g.gif , vilken tur att inte hundarna har varit ute där idag. Ska jag bara låta den vara, det är kanske bäst.
*Stintan*
Ser inte ens vad det är sad.gif
Krolliljan
Den har inte flugit mot ngn ruta? I så fall repar den sig efter ett tag.
Bettis
CITAT (Stintan43 @ 07-07-2008, 10:17) *
Ser inte ens vad det är sad.gif

En liten, liten fågel.

Krolliljan! du kan ha rätt, vi har ett stort köksfönster precis ovanför där den sitter så den kan nog ha flugit in där. Då låter jag den bara vara ett tag yes.gif och hoppas på att den flyger iväg sedan.
Azur
Kan också vara en unge som precis hoppat ur boet.

Enda att göra är att lämna den i fred.
Gossen Ruda
CITAT (Azur @ 07-07-2008, 14:32) *
Kan också vara en unge som precis hoppat ur boet.

Enda att göra är att lämna den i fred.

Instämmer, när människan försöker hjälpa djuren går det oftast snett. Kolla på avstånd om den blir matad, föräldrarna brukar hitta sina ungar. Annars är det nog inte så mycket att göra.
FiddeP
Ser inte om det är en unge eller inte. Men fåglar som flyger in i fönster kan ofta bli sittande länge. Ibland nästan som om de vore döda (liggande). Efter en stund kvicknar de till och flyger iväg som om inget hänt.
zaaritha
En pilfink.
Hur har det gått?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon