monise zon7
Jag och min man ska flytta från vårt smultronställe i Mälardalen till en gård söder om Arvidsjaur nu i sommar bravo.gif . Det finns inga rabatter överhuvud taget så paniken ligger och lurar just nu.
Var ska vi börja? Vi är trädgårdstokiga båda två och att inte ha några rabatter och påta runt i känns tomt.

Jag måste bara ha rosor till att börja med blomma.gif , gärna doftande och fyllda i alla möjliga färger.

Kan någon hjälpa oss med förslag på växter? thanks.gif
Eva-Helene
Verbascum
Trollius bör nog gå bra.
När det gäller rosor, så kolla i ros-trådarna! Rotäkta rosor. Hansa är min favorit fast den inte är fylld - trots att en som jag hade kröp in i svartvinbärsbusken intill......
Stormhatt

Edit: Jag gjorde en sökning på "zon7" i rosavdelningen. Många bra tips!
Tosan
Välkommen hit upp till ljuset! smile.gif
Det finns ganska många rosor man kan ha här uppe, många godbitar finns bland de kanadensiska... Men somsagt, i rosforumet finns massor med goda råd.
I övrigt finns ju liljor, dagliljor, löjtnanthjärtan, aconitum, delphinum, mm, mm, mm
Och tack vare ljuset så får vi högre perenner och godare jordgubbar biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon