Magdis
Igår kom vi hem efter vår 3 veckors-tripp. På vägen neråt så hälsade vi först på hos Lady Hamilton och fick oss lite fika och tittade på trädgården (förstås) Alltid lika trevligt att träffa denna härliga Lady. smile.gif Sen var vi några dagar i Sundsvall bl.a för att gå på min farfars begravning och för att träffa släkten. Sen fortsatte vi neråt till min mamma i Roslagen där vi tillbringade en vecka innan vi styrde kosan inåt landet för att hälsa på Irene L och hennes man. Vi blev bjudna på middag i hennes härliga trädgård och dagen efter tittade vi in en stund igen och fikade och pratade. En fantastiskt mysig trädgård och fantastiskt trevliga och rara personer är de bägge två, den söta hunden likaså. smile.gif Två nätter sov vi i en campingstuga vid en liten sjö där och det var skönt att stanna av där lite också.

Strax efter det åkte vi till Stockholm och hälsade på bikiv och hennes man i deras koloniträdgård. Där fick vi även träffa wolkenkrabber och malin72 och vi åt en god lunch ute i grönskan. Denna koloniträdgård var rena paradiset, obeskrivligt vackert. Om jag kommer dit nån gång igen så ska jag åka utan familjen så att jag verkligen kan sitta stilla och njuta där. Bikiv och hennes man var lika trevliga som trädgården var vacker och med malin72 och wolkenkrabber var det ett kärt återseende.

På tal om återseende så passade vi ju på att våldgästa Lady Hamilton även på uppvägen och denna gång stannade vi över natten också. Vi fick oss en sigt-seeing och trevligt umgänge (och gooood mat wink.gif ) I fortsättningen kan du räkna med två besök av oss varje sommar, moahahaha! devil.gif

Massor av trevliga möten och upplevelser har vi samlat på oss. Samtidigt var det jätteskönt att komma hem och få landa och få titta på vad som hänt i trädgården. Gräsmattan var nyklippt till vår stora förvåning men idag när jag frågade närmsta grannen om det var han som varit så snäll så talade han om att det var två unga flickor som varit här och klippt strax innan vi kom hem för att de ville överraska oss. Vi kan inte för vårt liv räkna ut vilka det är. confused.gif Det måste ju iallafall vara några som haft maken som konfirmationspräst eller ledare i nån ungdomsgrupp antar vi. Nu har man lite att klura på. giggle.gif

En vit och en rosa rosenbuske blommar, aklejan nora barlow och en ljusblå riddarsporre likaså. Tomaterna levde efter 3 veckors icke-skötsel giggle.gif Nu får jag pjoska lite extra med dem.

Nu får jag sitta med armarna i kors och vänta på att nån vill komma hit och hälsa på mig. De två goa värmlänningarna som jag längtat så mycket efter kanske inte skulle kunna komma iväg hörde jag. -cry-.gif
Alphaville är på väg hit snart iallafall, jag måste skynda mig att fixa till nån trädgård som jag kan visa upp. whist.gif

Tack så mycket alla ni som tagit emot oss i sommar. blomma.gif Ni är såååå välkomna hit också!
Magdis
Nu är gräsklippningsmysteriet löst, det var sonen till grannen mittemot och dottern till grannen i hörnet som varit vänliga nog att klippa åt oss. De hade trott att vi skulle vara borta ännu längre och sett att gräset börjat bli olidligt långt. Vi tänkte belöna dem med lite pengar för besväret, hur mycket tycker ni är lagom för att klippa en tomt på 1000 kvm?
Gillan
Åhh, vilken härlig resa ni verkar ha haft! Jag kan ju inte annat än bli liiite avis på alla som fick så eminent besök blush.gif . De är värmlänningarna du pratade om hade ju planerat att ta sig väääldigt högt upp i Sverige i år. De hade tänkt sig att ta sig till Kalix och sen sakta, men säkert hemåt via Piteå, Höga Kusten, Finspång osv. Som det ser ut nu så kommer de, på grund av en massa omständigheter, inte ens så långt som till Höga Kusten i år no.gif . Men, men, det kommer en ny sommar yes.gif .

Vilken lycka att komma hem och slippa klippa gräset det första ni gjorde! Det kallar jag snälla grannbarn bravo.gif .

Hur mycket ni ska betala vet jag inte. Fast en hundring var kanske vore okej! Eller är det för lite? Eller för mycket? Nää, för mycket kan det väl inte vara? Du ser, så bra koll har jag laugh.gif

Glömde en mening.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Ang. betalning till ungdomarna så tycker jag att en liten present kanske vore bra??? Jag tycker en present är bättre än pengar. Men det är det jag tycker.

Har ofta sköt andras trädgårdar när dom åkte bort. Skulle aldrig har tagit emot pengar, men jag blev glad över ett litet present.

Hur som helst, så tycker jag att det var fint gjort av ungdomarna

Elisabeth
Magdis
Gillan: Ja det var synd att ni inte kommer iväg, men jag hoppas ni kommer nästa sommar istället. Caroline har för övrigt vid flera tillfällen sagt "jag vill åka till Gillan!" ...så vi kanske dyker upp där istället. biggrin.gif

Elisabeth: Ja det vore ju trevligt att ge en present till ungdomarna men jag har så dålig fantasi. Vad vill tonårsbarn ha? Bensin till mopparna kanske! biggrin.gif
Lady Hamilton
CITAT (Magdis @ 07-07-2008, 13:38) *
...På vägen neråt så hälsade vi först på hos Lady Hamilton och fick oss lite fika och tittade på trädgården (förstås) Alltid lika trevligt att träffa denna härliga Lady...............så passade vi ju på att våldgästa Lady Hamilton även på uppvägen och denna gång stannade vi över natten också. Vi fick oss en sigt-seeing och trevligt umgänge (och gooood mat wink.gif ) I fortsättningen kan du räkna med två besök av oss varje sommar, moahahaha! devil.gif ..............Tack så mycket alla ni som tagit emot oss i sommar. blomma.gif Ni är såååå välkomna hit också!

Tack själv Magdis kompiskram.gif för min del får ni gärna komma mer än fyra ggr varje sommar giggle.gif men då kanske jag skulle bjuda på lite varierad kost angel_not.gif lappen från Caroline sitter ff kvar på skafferi dörren rotfl.gif (HEJ. VARFÖ RSKA. VI. ÄTTA. BARA. SPAGÄTI.)

För er andra kan jag talaom att det vart lite bråttom med maten så jag hade hunnit börja steka köttfärssåsen när Caroline kom in och frågade vad det skulle bli för mat, och då svarade jag 'Spagetti' eftersom jag trodde hon hade sett köttfärsåsen redan blush.gif
malin72
skönt att vara hemma igen tummenupp.gif men det var jätte skojj att träffa dig igen nu med hela familjen!!! Och visst är det mysigt hos Bikiv wub.gif
ja själv har jag ju inte ens börjat min odliat- sommar- resa ännu giggle.gif jag ska väl ta fram sverige kartan och sätta små pluppar på den och sen kolla om det blir bil buss eller tåg a0a.gif några ligger ju redan självklart på (vill åka till ) listan....
och Magdis varför måste du bo sååååååååååååå långt bort -cry-.gif
hm ska veckla ut kartan nu tror jag.....är det några som har sol??????????????????? whist.gif whist.gif tongue.gif
Magdis
Här har vi ingen sol just nu men det är 20 grader varmt iallafall smile.gif Igår var det stekande sol. Du är så välkommen så Malin, men då kanske du får lägga till "flyg" på din lista också. giggle.gif
Gillan
CITAT (Magdis @ 08-07-2008, 12:26) *
Gillan: Ja det var synd att ni inte kommer iväg, men jag hoppas ni kommer nästa sommar istället. Caroline har för övrigt vid flera tillfällen sagt "jag vill åka till Gillan!" ...så vi kanske dyker upp där istället. biggrin.gif

Elisabeth: Ja det vore ju trevligt att ge en present till ungdomarna men jag har så dålig fantasi. Vad vill tonårsbarn ha? Bensin till mopparna kanske! biggrin.gif

Ja, visst är det tråkigt att inte komma iväg, men hälsa Caroline du att ni är sååå välkomna hit kompiskram.gif . Finns det fler favoriträtter än Ladyns köttfärssås? ( annars kanske jag skulle be henne att forsla hit lite för att frysa in giggle.gif )

Och det där med bensin till mopparna borde väl vara en välkommen present. Bensinen kostar ju en del för dem.

Malin! Vi har visserligen liite sol för tillfället, men i skrivande stund är det bara 6 grader ute, brrrr...............
Boxer
När jag tänker tillbaka på vad jag skulle ha uppskattat tror jag att biobesök smäller högre än bensin. Föräldrarna står förmodligen ändå för bensinen.
Alphaville
CITAT (Magdis @ 07-07-2008, 13:38) *
Alphaville är på väg hit snart iallafall, jag måste skynda mig att fixa till nån trädgård som jag kan visa upp. whist.gif

Jag tittar in under vecka 30 någon dag. Men hur blir det med bussarna? Är det strejk där uppe hos er nu? Är det strejk bland chaufförerna? Tåg är krångligare än buss och dessutom har jag ju busslistan...
Magdis
CITAT (Alphaville @ 10-07-2008, 20:50) *
Jag tittar in under vecka 30 någon dag. Men hur blir det med bussarna? Är det strejk där uppe hos er nu? Är det strejk bland chaufförerna? Tåg är krångligare än buss och dessutom har jag ju busslistan...

Hummm, det måste jag ta reda på. Går det inga bussar får jag väl åka o hämta dig.
estet
Alla bussar som heter 20 och 100 är inställda, de trafikerar Umeå-Haparanda och Sundsvall-Haparanda.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon