Strax efter det åkte vi till Stockholm och hälsade på bikiv och hennes man i deras koloniträdgård. Där fick vi även träffa wolkenkrabber och malin72 och vi åt en god lunch ute i grönskan. Denna koloniträdgård var rena paradiset, obeskrivligt vackert. Om jag kommer dit nån gång igen så ska jag åka utan familjen så att jag verkligen kan sitta stilla och njuta där. Bikiv och hennes man var lika trevliga som trädgården var vacker och med malin72 och wolkenkrabber var det ett kärt återseende.
På tal om återseende så passade vi ju på att våldgästa Lady Hamilton även på uppvägen och denna gång stannade vi över natten också. Vi fick oss en sigt-seeing och trevligt umgänge (och gooood mat

Massor av trevliga möten och upplevelser har vi samlat på oss. Samtidigt var det jätteskönt att komma hem och få landa och få titta på vad som hänt i trädgården. Gräsmattan var nyklippt till vår stora förvåning men idag när jag frågade närmsta grannen om det var han som varit så snäll så talade han om att det var två unga flickor som varit här och klippt strax innan vi kom hem för att de ville överraska oss. Vi kan inte för vårt liv räkna ut vilka det är.

En vit och en rosa rosenbuske blommar, aklejan nora barlow och en ljusblå riddarsporre likaså. Tomaterna levde efter 3 veckors icke-skötsel

Nu får jag sitta med armarna i kors och vänta på att nån vill komma hit och hälsa på mig. De två goa värmlänningarna som jag längtat så mycket efter kanske inte skulle kunna komma iväg hörde jag.

Alphaville är på väg hit snart iallafall, jag måste skynda mig att fixa till nån trädgård som jag kan visa upp.

Tack så mycket alla ni som tagit emot oss i sommar.