sabathiel
Hej alla goda odlare.

Jag lånar en kompis hus under juli/augusti.

Ett sedan tidigare bordlagt växthusprojekt har jag nu avslutat som tack för lånet. (fått de sista fönstren på plats, lagt klart golvteglet etc.)

Hans tanke från början var nog inte så seriöst utan mer som ett lust/växthus och eftersom han reser mycket så tänker jag mig att få det så självgående som möjligt.

Jag är mycket medveten om att tid, kärlek och om/efter-tanke är av stor vikt men nu är det som det är.

Är det någon som har tips på växter som kan uppnå hyfsad grönska på den korta tiden juli-augusti?

Vad jag söker är att det ska bli en så "lummig" överraskning som möjligt när han kommer hem, utan att det ska bli allt för stor apparat att hålla efter...

...Det kanske helt enkelt inte är möjligt.

Tack på förhand och må era växter frodas.
Åsa, mälardalen zon 2
Vilken växtzon? Är det fleråriga eller ettåriga växter du tänker på? Prydnadsväxter eller ätligt?
uno
Skoja lite med honom. Plantera humle och strax innan han kommer hem binder Du upp t.ex. vindruveklasar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon