Floppy
Jag har satt minigurkan Passandra och det är en som redan är ca 6-7 cm redan...det står inte hur pass mini de kommer att bli när de är klara...så är det nån som har sått Passandra eller vet när de kan vara klara???
Åsa, mälardalen zon 2
Lite större än så brukar Passandra bli, ca 20cm brukar frukterna hos den sorten bli. När änden på gurkan har blivit rundad så brukar den vara perfekt att skörda, det går dock att skörda gurkan innan änden har blivit rundad.
Floppy
smile.gif ...tackar för super bra och snabbt svar...20 cm det kan man ju inte kalla mini...det är ju strax under normalt tycker jag...men nu längtar jag till att få skörda min första gurka... wub.gif
Floppy
Nu har det gått ett tag och jag undrar om denna gurkan är färdig för skörd???...jag har ju aldrig sått gurka tidigare...så här är en bild på den...tillsammans med en tumstock så ni kan se storleken på gurkan...

[attachment=21357:gurka.JPG]
Åsa, mälardalen zon 2
Spetsen på gurkan ser rund ut, så ja den ser skördeklar ut.
Floppy
Va glad jag blir... w00t.gif ...då ska jag ta och skörda den idag...jösses vad dt ska bli spännande att få se hur den smakar..mina lldeles egen odlade gurka... yahoo.gif

...tack Åsa för all hjälp... blomma.gif
Susanna
Den ser jättefin ut! Det är när man odlar egen gurka som man upptäcker att gurka faktiskt har en smak!!!!
Floppy
Jösses vad gott det var...mycket godare än köpegurka... 000.gif tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon