Full version: Tre flickor i en båt
Gossen Ruda
Engelsmannen Jerome K Jerome skrev en gång en bok med namnet Tre män i en båt. En lustfikation som handlar om tre män och en hund under några veckor på Themsen. Tyvärr var det en evighet jag läste den så jag kommer inte ihåg så mycket så jag får väl läsa om den vid tillfälle. Titeln dök dock upp i huvet när jag såg nedanstående lite vådliga färd i helgen.

[attachment=20801:080704_1...i_en_båt.jpg]

Två åror men bara en årklyka och så stå i båten och paddla med en åra. g.gif Ett tag gick färden baklänges. laugh.gif Funderar på om dom verkligen fick "låna" båten. Det var några år sen den användes av några killar men sen har den legat och skräpat. Färden gick mest dit vinden ville men paddlerskan ser ut att stå säkert iaf.

[attachment=20802:080704_2...i_en_båt.jpg]

Till sist landade dom på andra sidan sjön och senare såg jag att dom fick dragassistance av några killar i en motorbåt så färden slutade troligen lyckligt.

Dagen efter var den här paddlerskan ute på en tur. Det såg mycket bättre ut.

[attachment=20803:080705_6_kanotissa.jpg]
Gudrun i Göteborg
Kul bilder. Och den sista är vidunderligt vacker rolleyes.gif

Men du.... "paddlerskan"? Varför feminisera "paddlaren"? confused.gif
Gossen Ruda
CITAT (Gudrun i Göteborg @ 07-07-2008, 19:10) *
Kul bilder. Och den sista är vidunderligt vacker rolleyes.gif

Tack.

Tja, om nån funderade på saken för det är inte helt vanligt med kvinnliga ensampaddlare. Renate Chlumska-typen är faktiskt ganska ovanlig, fast just den här tjejen/kvinnan/damen/personen har jag sett tidigare.

Edit:Renates efternamn rättat
Platinum
Kul bilder å visst ska kvinnliga kanotister ha en eloge, krävs en hel del armstyrka för att ta sig fram på vatten och med paddel svårare än med åror.
Bee
Boken som du blev påmind om Ruda skall du absolut läsa om, särskilt nu i sommartid. Det var flera år sen jag läste den men vissa grejer har fastnat, tex fiskehistorien. Eller den om mannen som engagerade hela släkten när han skulle sätta upp en tavla. Eller ..... nej, läs den! Inledningen är så fin. Alla sjukdomar utom skurgumsknän (faktiskt roligare i den svenska översättningen. Engelsmän har väl inte skurgumsknän kan tänka.)
DragonLady
CITAT (Gossen Ruda @ 07-07-2008, 20:15) *
Tack.

Tja, om nån funderade på saken för det är inte helt vanligt med kvinnliga ensampaddlare. Renate Chlumska-typen är faktiskt ganska ovanlig, fast just den här tjejen/kvinnan/damen/personen har jag sett tidigare.

Edit:Renates efternamn rättat

Ja jag har ju faktiskt alltid känt mig lite speciell angel_not.gif
Paddla i den insjön utan vågor är väl inget... själv paddlar jag havskajak i havet giggle.gif
Det svåraste med en kajak är att få upp den på biltakräcket, kommer inte ihåg vad den väger nu men en 30 kilo är det nog sweatingbullets.gif inget för klena våp rotfl.gif
Kat
CITAT (Gudrun i Göteborg @ 07-07-2008, 19:10) *

Könsorganen är antagligen av stor betydelse i paddlingssammanhang.
Ralf
CITAT (Platinum @ 07-07-2008, 20:19) *
Kul bilder å visst ska kvinnliga kanotister ha en eloge, krävs en hel del armstyrka för att ta sig fram på vatten och med paddel svårare än med åror.

jag tycker rodd e svårare, sitta o åka fram o tebaka o vinkla åror....
Grå
CITAT (Kat @ 08-07-2008, 16:47) *

Ja, det är väl inget nytt. Synsättet på könsorganens betydelse i olika sammanhang är ju hugget i sten.

[attachment=20878:Fallos.JPG]

(upphittad vid utgrävningarna på Stintaberget wink.gif)
HelenJ
CITAT (Bee @ 08-07-2008, 13:51) *
Boken som du blev påmind om Ruda skall du absolut läsa om, särskilt nu i sommartid. Det var flera år sen jag läste den men vissa grejer har fastnat, tex fiskehistorien. Eller den om mannen som engagerade hela släkten när han skulle sätta upp en tavla. Eller ..... nej, läs den! Inledningen är så fin. Alla sjukdomar utom skurgumsknän (faktiskt roligare i den svenska översättningen. Engelsmän har väl inte skurgumsknän kan tänka.)

Förutom Tre män i en båt (1889) har Jerome K Jerome också skrivit Tre män på en velociped (1900) - också klart läsvärd!
Gossen Ruda
CITAT (DragonLady @ 08-07-2008, 14:30) *
Ja jag har ju faktiskt alltid känt mig lite speciell angel_not.gif
Paddla i den insjön utan vågor är väl inget... själv paddlar jag havskajak i havet giggle.gif
Det svåraste med en kajak är att få upp den på biltakräcket, kommer inte ihåg vad den väger nu men en 30 kilo är det nog sweatingbullets.gif inget för klena våp rotfl.gif

Just denna kväll låg sjön som en spegel men så är det inte alltid. Den är en halvmil lång och ligger i vindriktningen för västvindar och blåser det hårt så kan det gå hög sjö.
Krakan
Boken Tre män i en båt finns att läsa på internet:
http://sv.wikisource.org/wiki/Tre_m%C3%A4n_i_en_b%C3%A5t

Mycket underhållande!
Rosmarin
Jaa!! ååh vad jag skrattade när jag läste "Tre män i en båt" men det känns länge sen nu. Jag ska också läsa om den. Tack för idén!
Magdis
CITAT (Kat @ 08-07-2008, 16:47) *

Om man ska använda dem som paddel ja, det måste du medge! rolleyes.gif
Grå
CITAT (Magdis @ 13-07-2008, 19:48) *

rotfl.gif
Ralf

Man kan ju ha den som stöd oxå.
Magdis
CITAT (Ralf @ 13-07-2008, 20:14) *
Man kan ju ha den som stöd oxå.

Där ser man, det har alltså ganska stor betydelse trots allt. biggrin.gif
Biggan_

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif Vilken femetta! yahoo.gif rotfl.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon