Full version: Rosor o murgröna
svennis
Rosor o murgröna har ett avtal.
Murgrönan växer inte upp i rosorna.. laugh.gif

Murgrönan flyter fram under bron..

murgröna.JPG

Rosa Wichuraiana kryper över bron

R.wichuraiana.JPG
allt ihopa

vy2.JPG

påfågeln är så fin ingen ros

påfågeln.JPG

renate
Vad praktiskt med murgröna och rosor,snyggt med,även om jag inte är en vän av murgröna så är den användbar.Påfågeln är stiligt,vaktar han din rosgård?
svennis
Hej! Jag klär in rosorna i murgröna yes.gif

Visst är påfågeln fin..
påfågel.JPG

även från fel håll

ända.JPG

Jag var på en biresa i Köpenhamn, Fredriksberg.
Bi behövs i storstan också.

.
slottet Fredrikstad.JPG
svennis
Måste få tala om...
Bina var så snälla 'Bukfast', vi stod runt om kupan när han gick igenom samhället.
Vi var någon som fick äggram med hem---- yes.gif

Fredriksdal 067.JPG

Fredriksdal 063.JPG

Fredriksdal 082.JPG

Adelina
Haha, jag trodde först du hade påfågeln i trädgården. Tjusig var han i alla fall!

Murgröna är ju fantastiskt vackert och användbart tycker jag. Var som du i Danmark igår och åkte längs "Danskarnas gräddhylla"; Strandvejen mellan Helsingör och Köpenhamn. Där ser man ofta jättehöga "häckar" av murgröna med staket under grönskan, sååå läckert! Är jättesugen på att göra liknande här...

VILL du att rosorna skall bli inklädda i murgröna, jag fattar inte riktigt? Och så gör den inte som du vill?
Jag hur som helst tycker att det är jättefint när den rinner på marken som den gör smile.gif
Hur många olika rosor har du?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon