Pius
Nån som vet vem som säljer tyg med rosor på?

Jag skulle vilja göra mitt matrum til ett riktigt rosigt rum och söker tyger med olika rosenmönster, helst med vit eller beige botten.

Nån som sett något sånt i affärerna?

Pius shy.gif
Alba
Googla på 'Laura Ashley' så kanske du kan hittaR en butik i din närhet som säljer LA.
Där bör du hitta tyger med rosor på.
Fenja
Kan det här vara något?
Mvh
Fenja
Pius
CITAT (Fenja @ 07-07-2008, 20:40) *
Kan det här vara något?
Mvh
Fenja

Nja, jag vill ha mera maffigt engelskt rosenmönstrat om du förstår. Gissar att L.A. har såna men till vilket pris, oj oj oj,men jag ska kolla ändå.

Pius
hjärtegull
Jag har för mig att jag hittade massor av rostyger på Åhléns förut... Kolla där? Annars kanske du kan smita in i närmsta tygbutik och kolla om dom inte har möjlighet att beställa hem tyger åt dig.
Pius
CITAT (hjärtegull @ 08-07-2008, 08:18) *
Jag har för mig att jag hittade massor av rostyger på Åhléns förut... Kolla där? Annars kanske du kan smita in i närmsta tygbutik och kolla om dom inte har möjlighet att beställa hem tyger åt dig.

Bra idé, Åhlens kan jag ju kolla på.

Pius
Bee
Har för mig att du bor i närheten av Göteborg. Stämmer? Engelska Tapetmagasinet på Västra Hamngatan har stor sortering av engelska tyger. Inte billigt men dom har troligen det du är ute efter.

Annars säljer säkert engelska butiker över nätet.
Pius
CITAT (Bee @ 08-07-2008, 08:39) *
Har för mig att du bor i närheten av Göteborg. Stämmer? Engelska Tapetmagasinet på Västra Hamngatan har stor sortering av engelska tyger. Inte billigt men dom har troligen det du är ute efter.

Annars säljer säkert engelska butiker över nätet.

Göteborg? Nja snarare tvärtom, jag bor i Visby numera, förut bodde jag i Stockholm. naughty.gif

Pius
Bee
CITAT (Pius @ 08-07-2008, 08:43) *
Göteborg? Nja snarare tvärtom, jag bor i Visby numera, förut bodde jag i Stockholm. naughty.gif

Pius

Hoppsan! Då tog jag miste biggrin.gif
gunvor
jag sökte på rosor eller rosenmönster på tradera o det fanns en del .

CITAT (gunvor @ 08-07-2008, 09:28) *
jag sökte på rosor eller rosenmönster på tradera o det fanns en del .

sökte på rosor och det fins tre tyger längst upp - tiden går snart ut. Lite längre ner fins en stor väggbonad med rosor - 75kr!!
Mollis
Job´s handtryck har underbara tyger och mönster till bonader, kuddar etc. Jag har en superfin bonad på väggen som heter "Morfars trädgård". De är inte så billiga men väl värda att investera en slant i, tygerna är av yttersta kvalitet och mönstren är såå fina.
Dom finns på nätet: http://www.jobshandtryck.se/
Ingrid Zon3
Pius,
Jag har både gardin-storlek (chintz) och några stuvar (mera engelskt, vad det nu heter, inte blankt) i olika mönster, liggande i tyglådor... PM:a om du är intresserad så kan jag gräva fram och fota.

//Ingrid
jonasoo
På den här sidan finns allt du behöver för att inreda ett rosenrum, inklusive tyger http://www.rosorpaallt.se

Mvh Jonas
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon