Här kommer den smala delen och kaktusdelen, men jag borde nog ta egna kort på kaktsarna, men eftersom dom inte blommar nu så är det ju inte så roligt.....
Det första man ser i golvnivå när man ska ut är mina okända rosor, en Alstroemeria som har blomat klart, en frö pelargon som också har haft blommor, den ska nog ut i ljuset för att fortsätta blomma, men när man är borta mår dom bättre utan direkt södersol.. Bredvid ska det vara en Pysslingkrage ( som det inte blev mycket av ) och blåklint..som blommade och torkade bort, så jag sådde nya i samma kruka. Min röda plasthink för regnvattensupptagning är kanske inte mycket att kommentera om
På nästa kort har jag min Solanm Jasminoide, den står bakom rosorna och bredvid Afrikas liljor
[attachment=20974:DSCN7027.JPG][attachment=20976:DSCN7086.JPG]
Eftersom vi nu går till vänser komer min flätade "uppstammade" Marguerite, den har varit vit av alla blommor, nu får den vila, men i september ska den få full sol igen så då kan jag kanske få en blommning till..
Sen kommer min stora Albizia, första bilden dagtid, och den andra på kvällen med sina slutna blad. Bakom den skymtar 4 blåa Afrikas liljor . Den har inte blommat sen jag köpte den för 4 år sedan, men jag har flyttat lite på den fram och tillbaka , så när den har kommit till plats och vill blomma, då gör den det. Åt vänster om Albizian ser man några blad av min Kalamondin som har fått byta plats.
[attachment=20977:DSCN7013.JPG][attachment=20978:DSCN7015.JPG][attachment=20979:
DSCN7085.JPG]
2 höga Calla som var svårt driivna som bebisar, så dom håller på att hämta sig sen 2 år tllbaka Sen min numera rätt stora Clivia som i år inte har blommat än, men allt är konstigt i år, så den kommer nog, ..Bredvid en Fikus elastica, den är väldigt hög och stor, trots relativt liten kruka. Den var full med luftrötter när jag krukade om den sist, det såg lite konstigt ut faktiskt..i förgrunden en uppvirad småbladig murgröna ...en smal Caerula gren har letat sig dit, förmodligen i lite återanvänd jord..men det blir inget av den, alldeles för liten och med stor konkurrens, så den ska jag ta bort..
[attachment=20983:DSCN7062.JPG][attachment=20984:DSCN7017.JPG][attachment=20986:
DSCN7066.JPG]
Lite bättre bild av murgrönan, min första dadeluppdrivna Palm...kanarisk dadelpalm eller något liknande ska den heta...Min stackars Alohe Vera som jag tappade i golvet , grenarna som gick av ligger numera uppskivade i frysen.bra att ha till hands om man bränner sig....bredvid i en avsågad vattenflaska början till en palm från en egyptisk kärna..men den kommer antagligen att bli som den från kanariska..hihhi
[attachment=20987:DSCN7055.JPG][attachment=20988:DSCN7019.JPG][attachment=20989:
DSCN7060.JPG]
En lite mindre Spatiphilium som också börjar blomma nu..den står mellan Fikusen och Alohen. Det är svårt att få lagom skugga till dom eftersom dom är så yviga...Bokhyllan på kortsidan med kaktusar. Jag sätter inte in så många kort på dom, för jag har en känsla av att ni inte är så mycket för kaktusar, jag ser inte många trådar om dom iaf.., men 1 av 4 hyllor med lite blandat blir det iaf..
[attachment=20990:DSCN7054.JPG][attachment=20992:DSCN7048.JPG][attachment=20993:
DSCN7052.JPG]
Om någon har orkat komma så här långt sätter jag som avslutning en bättre bild på min "takstege" med ena Caerulan, och en med Castanuspermumen som jag numera har inne, men precis vid den öppna balkongdörren..och en nattbild av Edulis, och man ser lite av den storbladiga murgrönan som jag har på en spalje på hela den smala delen av balkongen...den kommer tyvärr inte till sin rätt just nu, måste nog byta platser i höst så att dom hinner vänja sig tills si vår...
[attachment=20994:DSCN7039.JPG][attachment=20995:DSCN7080.JPG][attachment=20996:
DSCN7087.JPG]
Godnatt till er som fortfarande är vakna, och godmorgon till resten av er
PS Dragon Lady...Verkligen en läcker

balkong du har, men du lär väl inte få plats med några växter där, trots att den ser stor ut.. Är den delvis inglasad?? Om du har kort på sommarvarianten skulle det vara roligt att se den