Full version: Stora vattenkran
eden
Den som sty huvudkra däruppe har varit givmild de senaste dygnen. 38mm på två dygn Det är bra!!
Snöflinga
Javisst är det behövligt .... och skönt tummenupp.gif Har tagit långpromenader i regnet och andats in den friska luften ... härligt ! Bra för djurlivet också och alla odlingar inte att förglömma smile.gif
yla
26 mm fick jag o de va verkligen i grevens tid
[attachment=20895:therose080807.jpg]
en vattenblänkande ros som va lika glad som jag för regnet

Anders zon 1
Bara lite småskvättande här idag, sammanlagt 2 mm. Regnmolnen verkar inte hitta hit ... suck sad.gif
eden
CITAT (Snöflinga @ 08-07-2008, 22:28) *
Javisst är det behövligt .... och skönt tummenupp.gif Har tagit långpromenader i regnet och andats in den friska luften ... härligt ! Bra för djurlivet också och alla odlingar inte att förglömma smile.gif

Detta kom från fredag eft.m. till sön.m. Tömde ut 10mm på lördagen mellan regnen. sen på söndagen tog jag med hunden och plockade svamp. Det var skönt, visserligen blött, men skönt o friskt.

CITAT (yla @ 08-07-2008, 22:45) *
26 mm fick jag o de va verkligen i grevens tid
[attachment=20895:therose080807.jpg]
en vattenblänkande ros som va lika glad som jag för regnet

Djäkligt snygg bild! Hav tröst, det kommer mer regn.
yla
CITAT (eden @ 09-07-2008, 00:54) *
Detta kom från fredag eft.m. till sön.m. Tömde ut 10mm på lördagen mellan regnen. sen på söndagen tog jag med hunden och plockade svamp. Det var skönt, visserligen blött, men skönt o friskt.

Djäkligt snygg bild! Hav tröst, det kommer mer regn.

tacktack eden thanks.gif
eden
CITAT (yla @ 09-07-2008, 10:06) *
tacktack eden thanks.gif

Varsegod. Det var så lite. bravo.gif Jag vet att det kan vara svårt att få till en bra bild när det finns vattenblänk.
yla
CITAT (eden @ 09-07-2008, 21:21) *
Varsegod. Det var så lite. bravo.gif Jag vet att det kan vara svårt att få till en bra bild när det finns vattenblänk.

fast man vill försöka,,jag tycker de e svårt med rött också,,, så de va dubbelt svårt giggle.gif
Alba
Snälla.....stäng av kranen.......vill inte har mer. giggle.gif
KURT
CITAT (Alba @ 11-07-2008, 08:35) *
Snälla.....stäng av kranen.......vill inte har mer. giggle.gif

Det behövs mycket mera och Juli skall ju vara den mest nederbördsrika månaden.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon