Full version: kompostdöd!?
tomba
hej på er alla trädgårdstokiga smiley_small_hug.gif (enbart positiv bemärkelse)
jag läste i lokaltidningen om en man (brittisk tror jag han var) som dött av att han spridit torr kompostjord och då innandats mögelsporer i sådan mängd att lungorna kollapsade. har ni läst om detta eller vet ngn mer om det? confused.gif
man vill ju inte dö på kuppen även om kompostering är urkul tummenupp.gif
jag ska forska vidare i detta men är tacksam för hjälp. det kan ju vara så att hans kompost varit i olag på ngt vis och det vill man ju typ UNVIKA om det har så dramatiska följder. -fear-.gif
vi hörs.
tomba
som vanligt drabbas man av latmask d010.gif på jord och kompost (var annars) hör ju min fråga hemma, kolla i tråden "dödlig kompost" om ni vill, där finns endel matnyttigt. förlåt mej om jag tagit upp utrymme i onödan med denna yrsel (rotade i komposten igår kan ju va en orsak rotfl.gif ) jag älskar den lille grå smileyn han e bara för go smiley_small_hug.gif
ha de
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon