Full version: Galet inspirerad!
Mrs J
Hyfsat ny medlem på detta forum....

Jag blir så galet inspirerad av allt och alla!!!
Och lär mej massor av saker varje gång jag sitter här.

Det pratas om F1 hybrider och liknande, med jämna mellanrum.
När det gäller fröer som man köper, så antar jag att det måste stå att det är F1 hybrider om det är det.

T ex sitter och glor på Impecta och tomater...Om det inte står att det är en F1 hybrid, kan jag då ta egna tomatfröer och få samma sort? Eller vet man det ändå inte???

Mrs J
Åsa, mälardalen zon 2
Tomatsorter befruktar ofta sig själva så tar man fröer från en icke F1hybrid brukar man få samma sort när man skördar fröerna. Ibland kan det dock ske korsningar ifall man har flera sorters tomat i växthuset.
Helen i Piteå Zon 5
Jodu, här blir man inspirerad till både det ena med det andra biggrin.gif så känn dig varmt Välkommen i gänget! yes.gif
Själv sysslar jag inte med grönsakodling utan jag odlar mest perenner..... I mitt album kan du hitta lite tips på sådder i 'Dagens Frösåddartips -08'
HelenN
Jaa, här rycks man med fort...och det blir som en drog!!!! Värre nästan:) Jag sådde perenner, ettåringar o tomater o sånt för första gången i vintras.....och jag lyckades nåt sååå kopiöst!! Tack vare snälla odlaiter som hjälpte mig mycket!!!
Trädgårdsrookie1
Hej! Kan inte göra mer än instämma med dig Mrs J. Jag har helt och hållet tappat kontrollen över mitt surfande på Odlas forum. AND I LOVE IT!
Det är så roligt att läsa alla inlägg från alla kunniga människor på detta forum - man lär sig verkligen nått nytt varje dag!

Tack alla ni som hjälper oss Rookies med vårt inträde i den spirande trädgårdsvärlden! smiley_small_hug.gif
Rihane
Det är ett ovanligt trevligt forum med mycket kunnigt folk, jag är jätteglad att jag hittat hit, lär mig massor. tummenupp.gif
Smått beroendeframkallande, men inte värre än att ta en tur ut och vattna. blomma.gif

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon